Ким по английскому языку 11 класс – Материал для подготовки к ЕГЭ (ГИА) по английскому языку (11 класс) по теме: КИМ к УМК М.З.Биболетовой, Н.Н. Трубаневой «Enjoy English» для 11 класса общеобразовательной школы | скачать бесплатно

КИМ по английскому языку (7-11 классы)

Спецификация контрольных измерительных материалов для проведения

входной контрольной работы по английскому языку в 10 классе

1. Назначение КИМ представляет собой форму объективной оценки качества подготовки учащихся 9 классов по английскому языку при поступленнии в 10 класс, с использованием заданий стандартизированной формы (контрольных измерительных материалов). Контроль проводится в соответствии с Федеральным законом от 29.12.2012 № 273-ФЗ «Об образовании в Российской Федерации».

2. Документы, определяющие содержание КИМ

1. Примерные программы по иностранным языкам // Новые государственные стандарты по иностранному языку. 2–11 классы / Образование в документах и комментариях. М.: АСТ:

3. Подходы к отбору содержания, разработке структуры КИМ Целью итогового контроля по английскому языку является определение уровня иноязычной коммуникативной компетенции . Основное внимание при этом уделяется речевой компетенции, т.е. коммуникативным умениям в разных видах речевой деятельности: аудировании, чтении, письме, а также языковой компетенции, т.е. языковым знаниям и навыкам. Социокультурные знания и умения проверяются опосредованно в разделах «Аудирование», «Чтение» и являются одним из объектов измерения в разделе «Письмо» Успешное выполнение заданий на контроль рецептивных видов речевой деятельности обеспечивается знанием лексических единиц, морфологических форм и синтаксических конструкций и навыками их узнавания/распознавания. Задания раздела «Письмо» требуют от учащегося, помимо этих знаний, навыков оперирования лексическими единицами и грамматическими структурами в коммуникативно-значимом контексте.

4. Структура КИМ

Итоговая работа содержит письменную часть. Письменная часть, в свою очередь, включает четыре раздела: «Аудирование», «Чтение», «Грамматика и лексика» и «Письмо». Для дифференциации учащихся по уровням владения иностранным языком в пределах, сформулированных в Федеральном компоненте государственного стандарта среднего (полного) общего образования по иностранным языкам, во все разделы включаются наряду с заданиями базового уровня задания более высоких уровней сложности. В работу по иностранным языкам включены 4 задания с кратким ответом и 1 задание открытого типа с развернутым ответом. В контрольной работе предложены следующие разновидности заданий с кратким ответом: – задания на выбор и запись одного или нескольких правильных ответов из предложенного перечня ответов;

– задания на установление соответствия позиций, представленных в двух множествах;

– задания на заполнение пропуска в связном тексте путем образования родственного слова от предложенного опорного слова.

Таблица 1

Распределение заданий по разделам итоговой работы

Максимальный первичный балл

Тип заданий

1

аудирование

1

4

Задания с кратким ответом

2

Чтение

1

5

Задания с кратким ответом

3

Грамматика и лексика

2

15

Задания с кратким ответом

4

письмо

1

6

Задание с развернутым ответом

5. Распределение заданий КИМ по содержанию, видам умений и способам действий

В аудировании и чтении проверяется сформированность умений как понимания основного содержания письменных и звучащих текстов, так и полного понимания соответствующих текстов.В разделе «Грамматика и лексика» проверяются навыки оперирования грамматическими и лексическими единицами на основе предложенных текстов. В разделе «Письмо» контролируются умения создания письменного текста.

Таблица 2

Распределение заданий работы по содержанию и видам умений и навыков

Количество заданий

Максимальный первичный балл

Аудирование

Понимание основного содержания прослушанного текста

1

4

Чтение

Понимание основного содержания текста

1

5

Грамматика и лексика

Грамматические навыки

2

15

Письмо

Письмо личного характера

1

6

Таблица 3 Распределение текстов определенной жанрово-стилистической принадлежности по заданиям разного уровня сложности

6. Распределение заданий КИМ по уровню сложности

В разделах «Аудирование» и «Чтение» представлены задания, относящиеся к одному уровню сложности; в разделе «Грамматика и лексика» – к двум (базовому и повышенному). В разделе «Письмо» задания относятся к базовому уровню сложности. Распределение заданий по уровням сложности представлено в таблице 4.

Таблица 4

Распределение заданий по уровням сложности

7. Продолжительность контрольной работы

Время выполнения четырех письменных разделов экзаменационной работы – 80 мин.

Рекомендуемое время выполнения заданий по разделам:

«Аудирование» – 15 минут;

«Чтение» – 10 минут;

«Грамматика и лексика» – 15 минут;

«Письмо» – 40 минут;

8. Дополнительные материалы и оборудование

Аудитория для проведения письменной части по английскому языку должна быть оснащена техническим средством, обеспечивающим качественное воспроизведение аудиозаписей на компактдисках (СD) для выполнения заданий раздела 1 «Аудирование».

9. Система оценивания выполнения отдельных заданий и работы в целом

Учащийся получает 1 балл за верное выполнение заданий с кратким ответом.

За неверный ответ или отсутствие ответа выставляется 0 баллов.

Критерии оценивания письма базового уровня сложности (максимум 6 баллов)

Высказывание логично; средства логической связи использованы правильно; текст верно разделён на абзацы; структурное оформление текста соответствует нормам, принятым в стране изучаемого языка (допускается 1 логическая ошибка ИЛИ 1 нарушение деления на абзацы ИЛИ 1 нарушение в средствах логической связи ИЛИ 1 нарушение принятых норм оформления личного письма

Используемый словарный запас и грамматические структуры соответствуют базовому уровню сложности задания; орфографические и пунктуационные ошибки практически отсутствуют (допускаются 1-2 лексико-грамматические ошибки И/ИЛИ 1-2 орфографические и пунктуационные ошибки

1

Задание выполнено не полностью: содержание отражает не все аспекты, указанные в задании, ИЛИ 2-4 аспекта раскрыты не полностью или неточно (все случаи, не указанные в оценивании на 2 балла и 0 баллов

Высказывание не всегда логично; имеются ошибки в использовании средств логической связи, И/ИЛИ в делении текста на абзацы И/ИЛИ в оформлении личного письма (все случаи, не указанные в оценивании на 2 балла и 0 баллов)

Используемый словарный запас и грамматические структуры не полностью соответствуют базовому уровню сложности задания: имеются 3-4 лексико-грамматические ошибки И/ИЛИ имеются 3-4 орфографические и пунктуационные ошибки

0

Задание не выполнено: 3 и более аспектов содержания отсутствуют, ИЛИ 5 аспектов раскрыты не полностью или неточно, ИЛИ ответ не соответствует требуемому объёму

Имеются 3 и более логические ошибки, ИЛИ имеются 3 и более нарушений в средствах логической связи, ИЛИ деление текста на абзацы отсутствует, ИЛИ имеются 3 и более нарушения принятых норм оформления личного письма

Используемый словарный запас и грамматические структуры не соответствуют базовому уровню сложности задания: имеются 5 и более лексико-грамматических ошибок И/ИЛИ 5 и более орфографических и пунктуационных ошибок

Шкала перевода первичных баллов в оценку

Кодификатор элементов содержания и требований к уровню подготовки

учащихся 10 класса для проведения входной контрольной работы по

АНГЛИЙСКОМУ ЯЗЫКУ

Кодификатор элементов содержания и требований к уровню подготовки учащихся 10 класса образовательных организаций для проведения входной контрольной работы по английскому языку является одним из документов, определяющих структуру и содержание КИМ . Он составлен на основе Федерального компонента государственных стандартов основного общего и среднего (полного) общего образования по иностранному языку (базовый и профильный уровни) (приказ Минобразования России от 05.03.2004 № 1089).

Раздел 1. Перечень элементов содержания.

В первом столбце указан код раздела, которому соответствуют крупные блоки содержания. Во втором столбце приводится код элемента содержания, для которого создаются проверочные задания.

3.1.1

3.1.2

3.1.3

3.1.4

3.1.5

3.1.6

3.1.7

Коммуникативные типы предложений: утвердительные, вопросительные, отрицательные, побудительные – и порядок слов в них

Предложения с начальным it. Предложения с there is/are

Сложносочиненные предложения с союзами and, but, or. Сложноподчиненные предложения с союзами и союзными словами what, when, why, which, that, who, if, because, that’s why, than, so, for, since, during, so that, unless

Условные предложения реального (Conditional I – If I see Jim, I’ll invite him to our school party.) и нереального (Conditional II – If I were you, I would start learning French.) характера

Конструкции с глаголами на ing: to love/hate doing something; Stop talking

Различные средства связи в тексте для обеспечения его целостности (firstly, finally, at last, in the end, however и т.д.)

3.2

Лексическая сторона речи

3.2.1

Аффиксы как элементы словообразования. Аффиксы глаголов: re-, dis-, mis-; -ize/ise. Аффиксы существительных: -er/or, -ness, -ist, -ship, -ing, sion/tion, -ance/ence, -ment, -ity. Аффиксы прилагательных: -y, -ic, -ful, -al, -ly, -ian/an, -ing, -ous, -ible/able, -less, -ive, inter-. Суффикс наречий -ly. Отрицательные префиксы: un-, in-/im-

3.2.2

Лексическая сочетаемость

3.3

Морфология

3.3.1

Наиболее употребительные личные формы глаголов действительного залога Present Simple, Future Simple и Past Simple, Present и Past Continuous, Present и Past Perfect. Личные формы глаголов действительного залога: Present Perfect Continuous и Past Perfect Continuous. Личные формы глаголов страдательного залога: Present Simple Passive, Future Simple Passive, Past Simple Passive, Present Perfect Passive. Личные формы глаголов в Present Simple (Indefinite) для выражения действий в будущем после союзов if, when

3.3.2

Имена существительные во множественном числе, образованные по правилу, и исключения. Определенный/ неопределенный/ нулевой артикль

3.4.3

Местоимения личные, притяжательные, указательные, неопределенные, относительные, вопросительные

3.4.4

Имена прилагательные в положительной, сравнительной и превосходной степенях, образованные по правилу, а также исключения. Наречия в сравнительной и превосходной степенях, а также наречия, выражающие количество (many/much, few / a few, little / a little)

3.4.5

Числительные количественные, порядковые

3.4.6

Предлоги места, направления, времени

3.4.7

Модальные глаголы и их эквиваленты (may, can/be able to, must/have to/should; need, shall, could, might, would)

3.4.8

Различные грамматические средства для выражения будущего времени: Simple Future, to be going to, Present Continuous

Раздел 2. Перечень требований к уровню подготовки учащихся, достижение которых проверяется на входной контрольной работе по английскому языку

1.1.1

значения лексических единиц, связанных с изученной тематикой и соответствующими ситуациями общения (см. подраздел

1.2

языковой грамматический материал:

1.2.1

значение изученных грамматических явлени

1.2.2

значение видо-временны́х форм глагола;

1.2.3

значение неличных и неопределенно-личных форм глагола;

1.2.4

значение глагольных форм условного наклонения;

1.2.5

средства и способы выражения условия;

1.2.6

средства и способы выражения предположения

2

Уметь

2.1.

аудирование

2.1.1

Понимать основное содержание различных аутентичных прагматических и публицистических аудио- и видеотекстов соответствующей тематики

2.1.2

Извлекать необходимую/запрашиваемую информацию из различных аудио- и видеотекстов соответствующей тематики

2.1.3

Полно и точно понимать высказывания собеседника в распространенных стандартных ситуациях повседневного общения

2.1.4

Отделять главную информацию от второстепенной, выявлять наиболее значимые факты

2.1.5

Определять тему звучащего текста

2.2

Чтение

2.2.1

Использовать ознакомительное чтение в целях понимания основного содержания сообщений, интервью, репортажей, публикаций научно-познавательного характера, отрывков из произведений художественной литературы

2.3

Письмо

Описывать явления, события, излагать факты, выражая свои суждения и чувства; расспрашивать о новостях и излагать их в письме личного характера

2.4

Социокультурные умения

2.5

Компенсаторные умения

2.5.1

Пользоваться языковой и контекстуальной догадкой при чтении и аудировании

2.5.2

Прогнозировать содержание текста по заголовку/началу текста, использовать текстовые опоры различного рода (подзаголовки, таблицы, графики, шрифтовые выделения, комментарии, сноски)

2.5.3

Использовать перифраз/толкование, синонимы, эквивалентные замены для дополнения, уточнения, пояснения мысли

3

Владеть

3.1

Орфография

Владеть орфографическими навыками в рамках лексико-грамматического минимума соответствующего уровня

Входная контрольная работа по английскому языку

10 класс

Раздел I. Reading

Прочитайте тексты и установите соответствие между текстами АE и заголовками 16. Запишите свои ответы в таблицу. Используйте каждую цифру только один раз. В задании есть один лишний заголовок.

1

Education

Economy

3. 

Population

Sport

5. 

Language

6. 

Leisure Holiday

The early history of Canada is a story of fish and fur. But after World War II, Canada began to develop its own industries, such as producing cars and airoplanes. Today, Canada is the largest producer of nickel. It supplies the world with iron and copper as well as wood, paper, oil, gold and silver. Canada now has moved swiftly with research and development in fibre optics and communications.

B. 

Canada has a reputation for being a mosaic of world cultures. About 40% of Canadians are of British origin. French descendants of the French adventurers live in Quebec. The French language they speak is unique. Words, grammar and even pronunciation still have connections with seventeenth-century French. Canada's third-largest ethnic group is German. Then come Italians, Ukrainians, Dutch, Greeks and Polish. Toronto, the centre for international immigration, is one of the most cosmopolitan cities in the world.

С

With so much winter and snow, it is not surprising that Canadians are good at winter sports. Ice hockey (simply called hockey) is a national pastime and it is so popular that it is more of a religion than a sport. This is especially true in Quebec, home of the Montreal Canadians, one of the most successful professional sports teams anywhere. Other popular spectator sports include curling and football. The official national summer sport is lacrosse.. 

D.Canada's two official languages are English and French. They are the mother tongues of 60% and 23% of the population respectively. You can notice the both languages on highway signs, maps, tourists' leaflets and all types of packaging. Canadian English contains elements of British English and American English in its vocabulary. The five most widely-spoken non-official languages are Chinese, Punjubi, Spanish, Italian and Arabic.

E. The school summer vacations are from the end of June to the early September. On the first Monday of September the Canadians have Labour Day. Originally, it was an occasion to celebrate workers' rights. Nowadays this holiday is, first of all, an opportunity to spend time in the countryside, or have picnics or other outdoor activities with family and friends. For students, the Labour Day is the last chance to have a party before the new academic year.

Раздел II. Listening

Вы два раза услышите четыре коротких диалога, обозначенных буквами А, B, C, D. Установите соответствие между диалогами и местами, где они происходят: к каждому диалогу подберите соответствующее место действия, обозначенное цифрами. Используйте каждое место действия из списка 1только один раз. В задании есть одно лишнее место действия.

Раздел III. Use of English.

Task I.Прочитайте приведённый ниже текст. Преобразуйте слова, напечатанные заглавными буквами в конце строк так, чтобы они грамматически соответствовали содержанию текста. Заполните пропуски полученными словами.

Michael could not imagine his life without computers.

His parents _____BUY_____ him his first computer at the age of seven. It took ______HE_______ several days to learn how to use it. His mum said that the younger people were, the ______FAST_____ they could learn computer skills. That was probably true – most _____CHILD_______ in Michael’s class were very competent computer users. Michael was really surprised to find out that the first personal computer ______INVENT_____ in the 70’s of the last century. 
And how did you chat or send your e-mails without computers?” he asked his mother. 
She smiled: “We ______NOT/SEND_______ each other e-mails. And there were no networks.”
She also said that it ______BE_______ fun to communicate face-to-face, to play out-of-doors and to visit friends’ homes.
But if there ____BE_____ no computers, I wouldn’t be able to communicate with my friends who live far away from me,” Michael replied.
True. Technological progress is a great thing,” his mother said “And I think people ____CREATE_____ even more amazing communication devices in the near future.” 

Task II Complete the sentences with the correct form of the word in brackets.

1. She had three _________________________________ years as an oboe player. (SUCCESS)

2. There was a lot of _____________________________ after the old Queen died. (SAD)

3. Xavier did a wonderful __________________________ of an old French poem. (TRANSLATE)

4. Used cars might be quite old and not very __________________________. (EXPENSE)

5. I can’t play the piano at all but my brother plays very _______________________. (GOOD)

6. My test results were bad but his results were even ________________________. (BAD

Раздел IV. Writing.

You have 30 minutes to do this task.

You have received a letter from your English-speaking pen friend, Emily.

… Last month I was late for my classes several times. Though I wasn’t late on purpose and it wasn’t actually my fault, I was punished. ...

Do any students in your class sometimes come too late to school? What are their usual reasons for coming late?  Is there any punishment for late comers at your school and what is it?...

Write her a letter and answer her 3 questions.

Write 100120 words. Remember the rules of letter writing.

infourok.ru

КИМ для 11 класса

Английский язык

11 класс

1. In what word is the vowel read differently?

a) corpse

b) corps

c) horse

d) worse

Пояснение.

corps  |kɔː|

corpse |kɔːps|

horse |hɔːs|

worse  |wəːs|- мы имеем звук [ₔ:] ( необходимо просто запомнить)

2. In what word is ch read differently?

a) chaos

b) chair

c) chalk

Пояснение.

chaos |ˈkeɪɒs|- мы имеем звук [k], т.к это слово греческого происхождения

chair |tʃɛː|

chalk |tʃɔːk|

3. In what word is g read differently?

a) finger

b) tiger

c) ginger

d) linger

Пояснение.

finger |ˈfɪŋɡə|

tiger [ˈtaɪɡə]

ginger |ˈdʒɪndʒə| обе буквы g читаются как [dƺ] (необходимо просто запомнить)

linger |ˈlɪŋɡə|

4. Find synonym to the marked word:

The yearly growth of the gross national product is often used as an indicator of a nation’s economy.

a) sluggish

b) haphazard

c) routine

c) annual

Пояснение.

Слово annual является синонимом слова yearly – ежегодно

5. Find synonyms to the marked word:

The 132 islands in the Hawaiian chain extended across 388 miles of the Pacific Ocean.

a) enchance

b) claim

c)guard

d) span

Пояснение. Слово span – «протянуться, растягиваться» является синонимом слову extended across

6. Which word is the Participle I? добавить

We were smiling because the photographs were extremely amusing.

a) smiling

b) were smiling

c) amusing

d) extremely

Пояснение. Слово smiling является причастием I (Participle I ) и частью составного сказуемого were smiling , стоящего в Past Continuous Tense

7. Choose the right form:

I will sing, ….. that you sing with me.

a) provided

b) providing

c) provide

d) to provide

Пояснение. providing - Participle I глагола to provide, «при условии, обещая»

8. Fill in the gap:

She is a singer …..singing I like most.

a) who

b) whom

c) whose

d) which

Пояснение: притяжательным является только местоимение whose – чей?, чье? В данном предложении мы исходим из перевода «чье пение мне нравится больше всего»

9. Choose an appropriate заменила бы на установку попроще the correct preposition:

Most non-smokers object ….. smoking.

a) for

b)at

c) by

d) to

Пояснение. Фразовый глагол object to – «возражать, быть против»

10. Check your knowledge of the Commonwealth:

Until the middle of the 19 century добавила бы слово «это»- it , а то не совсем понятно «Что именно? was used as a prison.

a) Great Britain

b) Australia

c) Canada

d) New Zealand

Пояснение. До 19 века Австралия использовалась Великобританией как место ссылки каторжников.

11. Check your knowledge of the Commonwealth:

In 1921 добавила бы словосочетание «эта страна» - this country became a part of the United Kingdom.

a) England

b) Ireland

c) Scotland

d) Wales

Пояснение. Северная Ирландия последней была присоединена в - к Соединенному королевству в 1921 г. и многие годы боролась за отделение от Великобритании.

12. Check your knowledge of the Commonwealth:

Данное предложение сделала бы вопросом – В какой стране существуют две основные партии – In what country are there the Labour Party and the Tory Party ?

The main parties are the Labour Party and the Tory party.

a) Great Britain

b) Canada

c) Ireland

d) Australia

Пояснение. В Великобритании существуют две основные политические партии – лейбористы и консерваторы (тори).

13. Check your knowledge of the Commonwealth:

It was founded by the Dutch colonists – the Boers.

a) New Zealand

b) Australia

c) Canada

d) The Republic of South Africa

Пояснение. Южно-африканская республика была основана голландскими поселенцами – бурами.

14. Check your knowledge of the Commonwealth:

There are two state languages there – English and French.

a) Canada

b) Australia

c) India

d) New Zealand

Пояснение. В Канаде два государственных языка – английский и французский.

15. Check your knowledge of the Commonwealth:

Bars there are called pubs.

a) Great Britain

b) Australia

c) Canada

d) New Zealand

Пояснение. В Великобритании кафе и бары называются пабами.

16-20. Read the text and write which statements after the text are true and which of them are false.

The English Castles.

One of the few places where kings and lords in the Middle Ages could feel safe was behind the Thick stone walls of their castles. There, they and their men could fight off attacks by bandits and set out long sieges * by invading* armies.

As castles developed, they became larger and more comfortable. A wallwalk ran right around the top, and through each tower. Soldiers could run from one point of attack to another without ever showing themselves to their enemies. Castles had rounded towers and square towers and served a dual purpose: any castle was always both a fortress and a private residence, a home, to the king or lord, members of the family and their servants. In practice the castle had other functions too because it was the centre of local administration. There was usually at least one chapel, a prison, a treasury and an armoury there.

There are many castles all over Britain. One of them, Windsor Castle, is one of the Queen’s official residences. It is situated in Windsor, a town in South England on the river Thames.

Вопросы 16-20 открытого типа. Пояснение T (true) , F (false)

16. Kings and lords felt safe in their castles.

Т

Пояснение: (T) true- One of the few places where kings and lords in the Middle Ages could feel safe was behind the Thick stone walls of their castles

17. Castles had thick stone walls.

Т

Пояснение: (T)true- was behind the Thick stone walls of their castles

18. As time passed castles grew more comfortable.

Т

Пояснение: (T)true- As castles developed, they became larger and more comfortable

19. All English castles had square towers.

F

Пояснение: (F)false Castles had rounded towers and square towers

20. Any castle was only a fortress.

F

Пояснение: (F)false any castle was always both a fortress and a private residence, a home, to the king or lord, members of the family and their servants. In practice the castle had other functions too because it was the centre of local administration. There was usually at least one chapel, a prison, a treasury and an armoury there.

Данное задание уже встречалось в олимпиаде для 7 класса. Здесь точно такие же ошибки, как в 7 классе. На мой взгляд для 11 класса это слишком легкий текст и по структуре , и по содержанию. Это олимпиадный уровень – он должен быть еще повыше.

infourok.ru

Английский язык, 11 класс, Контрольно-измерительные материалы, Дзюина Е.В., 2013.

Контрольно-измерительные материалы (КИМы) разработаны для учеников 11 класса, изучающих английский язык по учебнику М.З. Биболетовой и др. "Enjoy English". В пособие вошли лексико-грамматические тесты, тесты по чтению и аудированию, а также тематические контрольные работы. КИМы подготовлены с учетом содержания государственного образовательного стандарта и требований к уровню подготовки учащихся. В конце пособия ко всем заданиям приведены ответы.
Издание адресовано учителям английского языка, школьникам и их родителям.

Примеры.

Guess the shop which sells the goods made by a particular manufacturer.
1) shopping outlet
2) comer shop
3) supermarket
4) department store

People buy pork, beef, chicken and sausages at:
1) the sweet shop
2) the chemist’s
3) the butcher’s
4) the greengrocer’s

Guess the large shop which sells all kinds of food and household goods. You walk round the shop and take items of the shelf yourself and pay for them all before you leave.
1) shopping outlet
2) comer shop
3) supermarket
4) department store

Содержание

От составителя 
Test 1. Famous people 
Test 2. Rights and responsibilities 
Test 3. Choosing a profession 
Test 4. Modem technologies 
Test 5. Environmental problems 
Test 6. Circle of friends 
Test 7. Keeping traditions 
Test 8. Shops and shopping 
Test 9. Shops and shopping 
Test 10. The USA: geographical location, historical facts 
Test 11. The USA: geographical location, historical facts 
Test 12. The USA: the capital, landmarks 
Test 13. The USA: the capital, landmarks 
Test 14. Australia 
Test 15. Australia 
Test 16. Travelling 
Test 17. Travelling 
Test 18. Science and technical progress 
Test 19. Mass media  
Test 20. Mass media  
Test 21. Education in the UK and the USA 
Test 22. Education in the UK and the USA 
Test 23. Prefixes with negative meanings 
Test 24. Phrasal verbs to hand, to break, to come, to see 
Test 25. Phrasal verbs to make, to do 
Test 26. Set phrases with prepositions 
Test 27. Derivation: nouns, verbs, adverbs, adjectives 
Test 28. Derivation: nouns and verbs 
Test 29. Verb Tenses, Active and Passive Voice 
Test 30. Verb Tenses, Active and Passive Voice 
ПРИЛОЖЕНИЯ
Exam training: lexical and grammar skills 
Exam training: speaking 
Ключи к тестам 
Ключи к контрольной работе (written test).

Бесплатно скачать электронную книгу в удобном формате и читать:

Скачать книгу

knigidarom.ru

Материалы промежуточной аттестации по английскому языку в 11 классе

Муниципальное бюджетное общеобразовательное учреждение

«Средняя общеобразовательная школа №1»

Елабужского муниципального района РТ

Материалы промежуточной аттестации по английскому языку в 11 классе

Учитель: Григорьева Л.М.

        

        

Принято на заседании
педагогического совета

протокол № 1 от

«29» августа 2017 г.

2017-2018 учебный  год

Пояснительная записка к КИМам для проведения промежуточной аттестации

учащихся 11 класса по английскому языку

за 2017-2018 учебный год

Цель проведения работы: определение уровня усвоения учащимися основных знаний и умений за курс 11 класса.

Задания составлены в соответствии с изученными темами и с учетом требований ФК ГОС к знаниям и умениям учащихся 11 классов.

Форма проведения: контрольная работа.

На выполнение заданий отводится 45 минут (раздел «Лексика и грамматика» - 30 минут; радел «Чтение» 15 минут).

Раздел I «Лексика и Грамматика» содержит 5 заданий (34 балла).

  1. Задание на выбор и запись правильного ответа из предложенного перечня слов при

заполнении пропусков в предложениях по пройденным темам (10 баллов),

  1. Задание на выбор правильной видовременной формы английского глагола в активном залоге (10 баллов),

  2. Задание на фразовые глаголы (5 баллов),

  3. Задание на предлоги (3 балла),

  4. *Задание на словообразование (повышенной сложности) (6 баллов)

Раздел II «Чтение» содержит одно задание (7) на полное и точное понимание информации прочитанного текста (3 балла).

Критерии оценивания:

34 (91%) – 37 (100%) баллов – «отлично»

26 (70%) – 33 (90%) баллов – «хорошо»

19 (50%) – 25 (69 %) баллов – «удовлетворительно»

18 (49%) – 0 баллов – «неудовлетворительно»

Вариант 1

Part I. Grammar and Vocabulary.

1. Fill in: accommodate, offend, witness, satellite, overcome, conveyor, attend, drain, rash, supportive.

1 My parents have always been very ___________________and help me when I have problems. 

2 I have to go to court because I was a _________________________________to a car accident.

3 What is that strange ____________________ all over your body? You should go to the doctor. 4. Don`t just throw your money down the __________________________________________ . 5. The moon is the Earth`s ______________________________________________________ . 6. Jane _______________________________________many obstacles to succeed as an actress. 7. Luggage is collected from ____________________________________________ belt No 23. 8. Mike wants to ____________________________________________the Royal Ballet School. 9. I didn't mean to ________________________________________you. I was trying to be nice!
10. The university has rooms to _______________________first-year students but after that you have to find a flat of your own. 

2. Put the verbs in brackets into the correct form

1. I think I should see the doctor because I __________________________________________ (get) a lot of headaches recently. 2. We'd better hurry; our train __________________________________ (leave) in half an hour. 3. They enjoy ______________________________________ (walk) in the park on sunny days.
4. Jane _______________________________________________ (see) by the doctor right now. 5. If she ________________________________(not/spend) her weekend socializing, she would have been able to study more. 6. The technician ____________________________(do) something to your computer when I left the office last night. 7. Don't worry, I ___________________________________ (buy) some milk on my way home. 8. ‘How long are you going to stay?’he said. (asked) 9. If I were you, I __________________________________________ (revise) a little every day. 10. Luckily, the driver of the car ____________________________ (not/ injure) in the accident.

3. Fill in the correct prepositions of the phrasal verbs

1. Oh dear! I think I'm coming ______________________________________________a cold. 2. I'm afraid you will just have to put ______________________with the pain for a day or two.

3. If you keep ________________________________ driving like that, you'll have an accident. 4. I don't want to go _______________________________________ what my operation is for! 5. Talking _________________________________________________ to your teacher is rude.

4. Fill in the correct preposition

1. Our teacher insists __________________________________________ correct punctuation. 2. Maggie is responsible _____________________________looking after three small children.

3. Paul has always dreamed _______________________________________ going to the States.

5. Fill in the correct word derived from the word in bold

1. The quiet areas around Tverskaya could be under threat due to the _____________________ of new shopping centres. CONSTRUCT

2. The word ‘yurt’ or ‘yurta’ _______________________ comes from the Turkish word meaning ‘dwelling place.’ ORIGIN 3. Most ___________________ come in the summer months when they can expect good weather. VISIT

4. Perhaps the least visited places in England are old 11) _____________ towns. INDUSTRY

But many people think that nineteenth-century cities show

5. We wish you the fastest ___________________________________________. RECOVER

6. Please, express your ____________________________ with new rules directly. DISAGREE

Part. II. Reading

Read the text «A Christmas Story». In questions 1-3 choose the correct answer a, b, c or d.


A CHRISTMAS STORY

Years ago, there was a very rich man whose main interest in life was art collecting. He was a widower and he had an only child, a son, who from an early age shared his father's passion. Together they travelled around the world, buying the finest pictures for their collection. Priceless works by old masters as well as pictures by Picasso, Van Gogh and Monci adorned the walls of their house.

The old man looked on with satisfaction as his son became an experienced art collector. The young man had a trained eye and sharp business mind and his father beamed with pride as they dealt with art collectors around the world.

War put an end to their travels. As winter approached, the young man left to serve his country. After only a few short weeks, his father received a telegram. His beloved son was missing in action.

The art collector anxiously awaited more news, fearing he would never see his son again Within days, his fears were confirmed. The young man had died while taking a fellow soldier to hospital.

Miserable and lonely, the old man thought about the upcoming Christmas holidays with pain and sadness. The joy of the season -a season that he and his son had so looked forward to -would visit his house no longer.

On Christmas morning, a knock on the door awakened the depressed old man. As he walked to the door, the masterpieces of art on the walls only reminded him that his son was not coming home.

As he opened the door, he saw a young soldier with a large package in his hand. The soldier introduced himself to the man by saying. "I was a friend of your son. I was the one he was rescuing when he died. May I come in for a few moments? I have something to show you ".

The soldier told the old man how his son had saved his life and how everyone in the regiment loved and respected him.

"I'm an artist," said the soldier," and I want to give you this." He handed the package to the old man. The old man unwrapped the package and saw that it was a picture -a portrait of his son.

The old man knew enough about art to understand that the picture would never be called the work of a genius, but it was his son's face, his features, his expression.. The likeness was striking. Overcome with emotion, the man thanked the soldier.

A few hours later, after the soldier had left, the old man poured himself a glass of whisky, sat in his armchair and spent the Christmas night looking at the gift he had received.

During the days and weeks that followed, the man realized that even though his son was no longer with him, the boy's life would go on because of those who remembered him. He soon learnt that his son had rescued dozens of wounded soldiers before a bullet stilled his caring heart. As the stories of his son's gallantry continued to reach him, fatherly pride and satisfaction began to ease the grief.

1. The old collector and his son stopped travelling because of

a) a financial crisis.

b) the son’s service in the army.

c) the war.

d) the received telegram.

2. A young soldier brought the art collector

a) a gift from his friend.

b) a message from his son.

c) whisky.

d) a portrait of his son .

3. The old man understood it was not the work of a genius because

a) he was an artist.

b) he knew a lot about art.

c) he was an experienced stamp collector.

d) he had priceless works by old masters.

Вариант 2

Part I. Grammar and Vocabulary.

1.Fill in: agonising, aisle, rough, telescope, overcame, attitude, contacted, persuade, achieve, secure.

1. Even if a website claims to be ____________________________________, you should not send them important personal information.

2. I don't care what you say, nothing will _____________________________ me to eat anything like that again.

3.The kidnappers _______________________________ the family with their demands. 4. The pain in his arm was ______________________________ .

5. Unfortunately, lots of people sleep ______________________________ in many cities.

6. I like to look at the stars through my _____________________________ .

7. Jane ___________________________________ many obstacles to succeed as an actress.

8. I always ask for an _____________________________ seat on an airplane.

9. Peter's _________________________________towards his teachers often got him in trouble.

10. You can ______________________________your goal if you work hard.

2. Put the verbs in the correct form

1. I _________________________ (go) to see Martin about buying his car yesterday afternoon.

2. He left without ______________________________(say) goodbye.

3. I might __________________________ (go) away this weekend.

4. The situation is very serious. Something _____________________________ (must/do) soon.

5. One day a cure _______________________________________ (find) for cancer.

6. Drivers ____________________________ (should/must) stop at a ‘stop` sing.

7. If Jane misses the bus, she _______________________________(take) a taxi.

8.If he ______________________________________ (not/waste) time playing computer games, he would have been able to study more.

9. We _____________________________________ (visit) our parents this weekend.

10. My mum made me _________________________ (tell) her where I had been.

3. Fill in the correct prepositions of the phrasal verbs

1. I came ___________________ some good bargains in the antiques market.

2. Her parents didn’t get __________________well so they decided to get divorced.

3. Due to bad weather they put _________________ the party for a week.

4. Keep ________________ from unlit areas at night!

5. If you go ___________________ smoking, you will damage your health.

4. Fill in the correct preposition

1. Kim is allergic ____________________ nuts.

2. Why do you always insist __________________ sitting here?

3. I graduated ________________________ university with a first class degree.

5. Fill in the correct word derived from the word in bold

1. Most packaging is not ______________________________ to great regret. RECYCLE

2. The developed countries are ____________________________ for almost two-third of the world’s pollution of the environment. RESPONSE

3. They looked at him in _________________________________. AMAZE

4. Smoking in public places is now __________________________ in many countries. LEGAL

5. We were raised in a small ___________________________ outside the city. NEIGHBOUR

6. Many people favour a 20 mph speed limit in _______________________ areas. RESIDENT

Part. II. Reading

Read the text «A Christmas Story». In questions 1-3 choose the correct answer a, b, c or d.


A CHRISTMAS STORY

Years ago, there was a very rich man whose main interest in life was art collecting. He was a widower and he had an only child, a son, who from an early age shared his father's passion. Together they travelled around the world, buying the finest pictures for their collection. Priceless works by old masters as well as pictures by Picasso, Van Gogh and Monci adorned the walls of their house.

The old man looked on with satisfaction as his son became an experienced art collector. The young man had a trained eye and sharp business mind and his father beamed with pride as they dealt with art collectors around the world.

War put an end to their travels. As winter approached, the young man left to serve his country. After only a few short weeks, his father received a telegram. His beloved son was missing in action.

The art collector anxiously awaited more news, fearing he would never see his son again Within days, his fears were confirmed. The young man had died while taking a fellow soldier to hospital.

Miserable and lonely, the old man thought about the upcoming Christmas holidays with pain and sadness. The joy of the season -a season that he and his son had so looked forward to -would visit his house no longer.

On Christmas morning, a knock on the door awakened the depressed old man. As he walked to the door, the masterpieces of art on the walls only reminded him that his son was not coming home.

As he opened the door, he saw a young soldier with a large package in his hand. The soldier introduced himself to the man by saying. "I was a friend of your son. I was the one he was rescuing when he died. May I come in for a few moments? I have something to show you ".

The soldier told the old man how his son had saved his life and how everyone in the regiment loved and respected him.

"I'm an artist," said the soldier," and I want to give you this." He handed the package to the old man. The old man unwrapped the package and saw that it was a picture -a portrait of his son.

The old man knew enough about art to understand that the picture would never be called the work of a genius, but it was his son's face, his features, his expression. The likeness was striking. Overcome with emotion, the man thanked the soldier.

A few hours later, after the soldier had left, the old man poured himself a glass of whisky, sat in his armchair and spent the Christmas night looking at the gift he had received.

During the days and weeks that followed, the man realized that even though his son was no longer with him, the boy's life would go on because of those who remembered him. He soon learnt that his son had rescued dozens of wounded soldiers before a bullet stilled his caring heart. As the stories of his son's gallantry continued to reach him, fatherly pride and satisfaction began to ease the grief.

1. The old collector’s son became an experienced art collector because

a) he travelled a lot.

b) he shared his father’s passion to art collecting from his childhood.

c) he bought the finest pictures for the collection.

d) his father was a rich man.

2. The young man died

a) listening to the bad news.

b) trying to save a soldier.

c) being miserable and lonely.

d) looking forward to the upcoming Christmas.

3. The art collector was proud of his son because

a) the boy had a lot of friends.

b) he was a real genius.

c) he was brave and had a caring heart.

d) the stories of his son’s gallantry continued to reach him.

Ключи Вариант 1

Part. I Grammar and Vocabulary.1.

Fill in: accommodate, offend, witness, satellite, overcome, conveyor, attend, drain, rash, supportive.

1. My parents have always been very supportive and help me when I have problems. 

2. I have to go to court because I was a witness to a car accident.

3. What is that strange rash all over your body? You should go to the doctor. 4. Don`t just throw your money down the drain. 5. The moon is the Earth`s satellite. 6. Jane overcome many obstacles to succeed as an actress. 7. Luggage is collected from conveyor belt No 23. 8. Mike wants to attend, the Royal Ballet School. 9. I didn't mean to offend you. I was trying to be nice! 10. The university has rooms to accommodate first-year students but after that you have to find a flat of your own. 

2. Put the verbs in the correct form 1. I think I should see the doctor because I have been getting a lot of headaches recently. 2. We'd better hurry; our train leaves in half an hour. 3. They enjoy walking in the park on sunny days. 4. Jane is being seen by the doctor right now. 5. If she hadn’t spent her weekend socializing, she would have been able to study more. 6. The technician was doing something to your computer when I left the office last night. 7. Don't worry, I will buy some milk on my way home. 8. He asked how long we were going to stay. 9. If I were you, I would revise a little every day. 10. Luckily, the driver of the car was not injured in the accident.

3. Fill in the correct prepositions of the phrasal verbs
1. Oh dear! I think I'm coming down with a cold.

2. I'm afraid you will just have to put up with the pain for a day or two.

3. If you keep on driving like that, you'll have an accident. 4. I don't want to go into what my operation is for!

5. Talking back to your teacher is rude.

4. Fill in the correct preposition

1. Our teacher insists on correct punctuation. 2. Maggie is responsible for looking after three small children.

3. Paul has always dreamed of going to the States.

5. Fill in the correct word derived from the word in bold

1. construction 2. originally

3. visitors

4. industrial 5. recovery 

6. disagreement 

Read the text «A Christmas Story». In questions 1-3 choose the correct answer a, b, c or d.

1с, 2d, 3b

Ключи Вариант 2

Part. I Grammar and Vocabulary.

Fill in : agonising, aisle, rough, telescope, overcame, attitude, contacted, persuade, achieve, secure.

1. secure 2. persuade

3. contacted 4. agonising 5. rough

6. telescope

7. overcame

8. aisle

9. attitude

10. achieve

2. Put the verbs in the correct form

1. went

2. saying

3. go

4. must be done

5. will be found

6. must

7. will take

8. hadn’t wasted

9. are visiting

10. tell

3. Fill in the correct prepositions of the phrasal verbs
1. across

2. on

3. off

4. away

5. on

4. Fill in the correct preposition

1. to

2. on

3. from

5. Fill in the correct word derived from the word in bold

1. recyclable

2. responsible

3. amazement

4. illegal

5. neighbourhood

6. residential

Read the text «A Christmas Story». In questions 1-3 choose the correct answer a, b, c or d.

1b, 2b, 3c

infourok.ru

ЕГЭ / Английский язык / Демонстрационный вариант контрольных измерительных материалов ЕГЭ 2011 года по английскому языку

 

 

Демонстрационный вариант КИМ ЕГЭ 2011 г. АНГЛИЙСКИЙ ЯЗЫК, 11 класс.

(2011 - 9 )

 

 

 

B3

 

 

 

Прочитайте текст и заполните пропуски A–F частями предложений,

 

 

обозначенными цифрами 1–7. Одна из частей в списке1–7

лишняя.

 

 

 

 

Занесите цифру, обозначающую соответствующую часть предложения,

 

 

в таблицу.

 

Before the Hubble Space Telescope was launched, scientists thought they knew the universe. They were wrong.

The Hubble Space Telescope has changed many scientists’ view of the universe. The telescope is named after American astronomer Edwin Hubble, A _______________________.

He established that many galaxies exist and developed the first system for their classifications.

In many ways, Hubble is like any other telescope. It simply gathers light. It is roughly the size of a large school bus. What makes Hubble special is not what it is, B _______________________.

Hubble was launched in 1990 from the “Discovery” space shuttle and it is about 350 miles above our planet, C _______________________.

It is far from the glare of city lights, it doesn’t have to look through the air, D _______________________.

And what a view it is! Hubble is so powerful it could spot a fly on the moon. Yet in an average orbit, it uses the same amount of energy as 28 100-watt

light bulbs. Hubble pictures require no film. The telescope takes digital images E _______________________.

Hubble has snapped photos of storms on Saturn and exploding stars. Hubble doesn’t just focus on our solar system. It also peers into our galaxy and beyond. Many Hubble photos show the stars that make up the Milky Way galaxy. A galaxy is a city of stars.

Hubble cannot take pictures of the sun or other very bright objects, because doing so could “fry” the telescope’s instruments, but it can detect infrared and ultra violet light F _______________________.

Some of the sights of our solar system that Hubble has glimpsed may even change the number of planets in it.

1.which is above Earth’s atmosphere.

2.which are transmitted to scientists on Earth.

3.which is invisible to the human eye.

4.who calculated the speed at which galaxies move.

5.so it has a clear view of space.

6.because many stars are in clouds of gas.

7.but where it is.

© 2011 Федеральная служба по надзору в сфере образования и науки Российской Федерации

Демонстрационный вариант КИМ ЕГЭ 2011 г. АНГЛИЙСКИЙ ЯЗЫК, 11 класс.

(2011 - 10 )

Прочитайте текст и выполните задания А15–А21.В каждом задании обведите цифру1,2,3 или4, соответствующую выбранному вами варианту ответа.

The Slob’s Holiday

My husband and I went to Reno for our holiday last year. “Isn’t that place where people go to get a quickie divorce?” asked my second son? ‘Yes’, I said, trying to look enigmatic and interesting. ‘You are not getting divorced, are you?’ he asked bluntly. ‘No,’ I said, ’we are going to an outdoor pursuit trade fair. The children sighed with relief and slouched away, muttering things like ‘boring’. I call them children, but they are all grown up. My eldest son has started to develop fine lines around his eyes – fledgling crow’s feet. A terrible sight for any parent to see. Anyway, the piece isn’t about children. It’s about holidays.

The first thing to be said about holidays is that anybody who can afford one should be grateful. The second thing is that planning holidays can be hard work. In our household it starts with somebody muttering, ’I suppose we ought to think about a holiday.’ This remark is usually made in July and is received glumly, as if the person making it has said ‘I suppose we ought to think about the Bolivian balance of payment problems.’

Nothing much happens for a week and then the potential holiday-makersare rounded up and made to consult their diaries. Hospital appointments are taken into consideration, as are important things to do with work. But other highlights on the domestic calendar, such as the cat’s birthday, are swept aside and eventually two weeks are found. The next decision is the most painful: where?

We travel abroad to work quite a lot but we return tired and weary, so the holiday we are planning is a slob’s holiday: collapse on a sunbed, read a book until the sun goes down, stagger back to hotel room, shower, change into glad rags, eat well, wave good-byeto teenagers, have a last drink on hotel terrace, go to bed and then lie awake and wait for hotel waiters to bring the teenagers from the disco.

I never want to be guided around another monument, as long as I live. I do not want to be told how many bricks it took to build it. I have a short attention span for such details. I do not want to attend a ‘folk evening’ ever, ever again. The kind where men with their trousers tucked into their socks wave handkerchiefs in the direction of women wearing puff-sleevedblouses, long skirts and headscarves.

I also want to live dangerously and get brown. I want my doughy English skin change from white sliced to wheat germ. I like the simple pleasure of removing my watch strap and gazing at the patch of virgin skin beneath.

I don’t want to make new friends – on holidays or in general; I can’t manage the ones I have at home. I do not want to mix with the locals and I have

© 2011 Федеральная служба по надзору в сфере образования и науки Российской Федерации

studfiles.net

Контрольно-измерительные материалы (+спецификация) для 10-11 классов по английскому языку (Spotlight 10-11)

Спецификация контрольно-измерительных материалов
по английскому языку для 10 класса

Тема: «Еда и напитки. Условные предложения I, II, III типов».

Цель: определение уровня освоения учащимися темы «Еда и напитки».

Документы, определяющие содержание работы

  1. Программа для общеобразовательных учреждений по английскому языку. 10-11 классы. Апальков В.Г. М.: «Просвещение», 2010.

  2. Афанасьева О.В., Михеева И.В., Эванс В. и др. Английский язык: контрольные задания. «Английский язык (Английский в фокусе)» для 10 класса (базовый уровень).- М.: Просвещение; UK.: Express Publishing, 2010.

  3. Федеральный компонент государственного стандарта общего образования по иностранным языкам (Приказ Минобразования России от 05.03.2004 г. No 1089).

Характеристика пользователя: данный контроль предназначен для учащихся 10 классов общеобразовательных школ.

Характеристика содержательного блока контроля: контрольно-измерительные материалы представляют собой подборку заданий для проверки усвоения лексико-грамматического материала по пройденной теме.

Формат теста: контроль состоит из 4 заданий.

Задание

Кол-во вопросов

Проверяемые умения

Тип задания

Тема

Задание №1

5

Понимание логических связей в предложении и тексте.

Заполнение пропусков подходящими по смыслу словами

Еда и напитки.

Задание №2

3

Знание лексических единиц по теме.

Определение лишнего слова в смысловой цепочке.

Еда и напитки.

Задание №3

10

Умение употребить условные предложения I, II,III типов.

Раскрытие скобок.

Условные предложения I, II,III типов.

Задание №4

3

Умение употребить соответствующий предлог.

Заполнение пропусков.

Фразовый глагол to give.

Технология оценивания: За каждый правильный ответ учащийся получает:1 балл. Общее количество баллов -21.

Система оценок: «5» - 21-19 баллов

«4» - 18-16 баллов

«3» - 15- 7 баллов

«2» - 6 баллов и менее

Инструкции: Инструкции при проведении контроля даются на русском языке.

Условия тестирования: Пользоваться дополнительными материалами не разрешается.

Продолжительность: 40 минут

Контрольно-измерительные материалы по английскому языку

Класс: 10

Тема: Еда и напитки. Условные предложения I, II,III типов. (Модуль 6)

I variant

II variant

  1. Fill in: watermelon, sprinkle, grilled, eyesight, carbohydrates, concentration, recipe, raw, rumbling, indigestion.

  1. There are high amounts of … in rice, potatoes and cereals.

  2. I’m really hungry – my tummy’s ….

  3. As you get older your ….begins to fall.

  4. Don’t eat so fast – you’ll get ….

  5. I have a delicious cake ….

  1. Fill in: watermelon, sprinkle, grilled, eyesight, carbohydrates, concentration, recipe, raw, rumbling, indigestion.

  1. My favourite fruit is … . it’s really refreshing.

  2. … vegetables are extremely good for you.

  3. … chicken is healthier than fried..

  4. I often lack … in the afternoon..

  5. I like to … chocolate on top of my capuccino.

  1. .Write the odd one out.

1.black, raw, instant, filtered coffee

2.healthy, strict, special, fresh diet

3.spicy, traditional, artificial, vegetarian dish

2. Write the odd one out.

  1. grilled, raw, bitter, oily fish

  2. boiled, scrambled, fried, instant eggs

  3. fake, cold, sparkling, still water

3.Put the verbs in brackets into the correct tense.

  1. If I were you, I_____ (eat) less chocolate and more fruit.

  2. She (not/go) to the dentist tomorrow if she can cancel her appointment.

  3. Nicole will lose weight if she _______

(exercise).

  1. We will leave without her if she ______ (arrive) late.

  2. I wish I _______ (have) more time to

cook a better meal.

  1. If he were scared, he ______ (call)

us to go over to his house.

7.If I …(have) a toothache, I would go to the dentist.

8.You … (not/lose) weight if you eat ice cream every day.

9.If you … (study) more, you would have passed the exam.

10.You wouldn’t have got lost if you … (follow) my directions.

3.Put the verbs in brackets into the correct tense.

  1. She wouldn’t have missed the play if she ______ (leave) on time.

  2. Todd goes to bed early if he ______ (work) the next morning.

  3. If I ______ (be) you, I’d keep quiet about the accident.

  4. Angelina won’t come if she ________ (not/get) a lift from her mum.

  5. Kevin _____ (read) a book

if there is nothing good on television.

  1. ____ (you/help) us when you finish?

7.This soup … (taste) better if you had added more salt.

8.If you … (study) more, you would have passed the exam.

9.You … (not/lose) weight if you eat ice cream every day.

10.If I …(have) a toothache, I would go to the dentist.

  1. Fill in: up, back, away, off.

  1. Something in the fridge is giving _____ a horrible smell.

  2. I’m thinking of giving ___ fatty foods.

  3. I give _____. What’s the answer?

  1. Fill in: up, back, away, off.

  1. Have you given ____ the book you borrowed from Zoe?

  2. I’m giving_____ my recipe books to John. He needs them more than I do.

3.I’m thinking of giving ___ fatty foods.

Спецификация контрольно-измерительных материалов
по английскому языку для 11 класса

Тема: «Строим планы на будущее. Условные предложения. Словообразование.»

Цель: определение уровня освоения учащимися темы «Строим планы на будущее. Условные предложения. Словообразование».

Документы, определяющие содержание работы

  1. Программа для общеобразовательных учреждений по английскому языку. 10-11 классы. Апальков В.Г. М.: «Просвещение», 2010.

  2. Афанасьева О.В., Михеева И.В., Эванс В. и др. Английский язык: контрольные задания. «Английский язык (Английский в фокусе)» для 11 класса (базовый уровень).- М.: Просвещение; UK.: Express Publishing, 2010.

  3. Федеральный компонент государственного стандарта общего образования по иностранным языкам (Приказ Минобразования России от 05.03.2004 г. No 1089).

Характеристика пользователя: данный контроль предназначен для учащихся 11 классов общеобразовательных школ.

Характеристика содержательного блока контроля: контрольно-измерительные материалы представляют собой подборку заданий для проверки усвоения лексико-грамматического материала по пройденной теме.

Формат теста: контроль состоит из 6 заданий.

Задание

Кол-во вопросов

Проверяемые умения

Тип задания

Тема

Задание №1

5

Понимание логических связей в предложении и тексте.

Заполнение пропусков подходящими по смыслу словами

Строим планы на будущее. Образование.

Задание №2

5

Умение употребить условные предложения I, II,III типов.

Раскрытие скобок.

Условные предложения I, II,III типов.

Задание №3

2

Знание лексических единиц по теме.

Составление предложения (трансформация).

Условные предложения. Строим планы на будущее.

Задание №4

3

Умение употребить соответствующий предлог с фразовым глаголом.

Заполнение пропусков.

Фразовый глагол to carry.

Задание №5

2

Умение употреблять предлоги.

Заполнение пропусков

Устойчивые словосочетания

Задание №6

5

Сопоставление вопросов и ответов.

Сопоставление

Разговорные клише

Технология оценивания: За каждый правильный ответ учащийся получает:1 балл (Задания 2,3,4,5 = максимально 12 баллов) и 0,5 баллов (Задания 1,6 = максимально 5 баллов). Общее количество баллов -17.

Система оценок: «5» - 17-15 баллов

«4» - 14-12 баллов

«3» - 11- 6 баллов

«2» - 5 баллов и менее

Инструкции: Инструкции при проведении тестирования даются на русском языке.

Условия тестирования: Пользоваться дополнительными материалами не разрешается.

Продолжительность: 40 минут

Контрольно-измерительные материалы по английскому языку
Класс: 11

Тема: Строим планы на будущее. Условные предложения. Словообразование. (Модуль 7)

Variant 1

Variant 2

I. Fill in: dreamt up, triumph, attend, overcame, longs

1. Jane ……. many obstacles to succeed as an actress.

2. Sam ……. to become a fire fighter.

3. It takes a lot of courage to ……. over adversity.

4. Stan ……. a plan to solve all his problems.

5. Mike wants to …….. the Royal Ballet School.

I. Fill in : drop out, worth, rejected, achieve, meagre

  1. A small percentage of students …….. every year .

  2. You can ……… your goal if you work hard.

  3. Oh no! I’ve lost my file. That was 3 hours’………of work.

  4. John’s application was …… because the course was full.

  5. Students often live off a …….. amount of money.

II. Put the verbs in brackets into the correct tense.

1. If I pass my exams, I …… (go) to university.

2. If he …… (not/be) on time for the interview, he will not make a good impression.

3. I ……. (apply) for the course earlier if I had known the closing date was today.

4. If Jane misses the bus, she……. (take) a taxi.

5. If I were you, I …… (revise) a little every day.

II. Put the verbs in brackets into the correct tense.

  1. Tom wishes he …….(get) better exam results, but he didn`t study hard enough.

  2. If you hadn’t helped me, I don’t know what I …..(do).

  3. If she ……. (not/spend) her weekend socialising, she would have been able to study more.

  4. If I ……. (do) ready for the exam , would I be panicking like this?

  5. I wish I ……. (go) to college, but my parents couldn’t afford to pay for me.

III. Complete the sentences using the words in bold. Use two to five words.

  1. I think you should apply for the course.

were If ……. apply for the course.

  1. It’s a shame he failed his exam.

wish I ………. his exam.

III. Complete the sentences using the words in bold. Use two to five words.

  1. He didn`t get a place on the course because he didn`t apply in time.

got If he had applied in time, ……. on the course.

  1. I suggest that we go home now.

rather I ……. home now.

IV. Complete the phrasal verbs with the correct preposition.

1. James carried ………. first prize in the essay writing competition.

2. Your friendship carried me ……… a difficult time in my life.

IV. Complete the phrasal verbs with the correct preposition.

  1. If you carry ……. staying out late every night, you will soon be exhausted.

  2. Kim has the experience to carry ……. any project she is asked to do.

V. Fill in the gaps with the correct preposition

1. Tom’s doing research … cultural differences.

2. I graduated … university with a first class degree.

V. Fill in the gaps with correct preposition.

  1. You most never cheat ……. an exam.

  2. Gail longs ……. finish college and start earning money.

VI. Match to form exchanges.

1 How’s student life?

2 How’s your course going?

3 I’ve decided to be an engineer.

4 Have you made any plans for next year?

5 It’s really hard work. A I love it!
B
Really well, thanks.
C
I can imagine!
E Good for you!
D I think I’ll do a Masters.

VI. Match to form exchanges.

1. Have you made any plans for next year?

2. How`s your course going?

3. I`ve decided to be an engineer.

4. How`s student life?

5. It`s really hard work.

А. I love it!
В. Really well, thanks.
С. I can imagine!

D. I think I`ll do a Masters.

E. Good for you!

infourok.ru

ЕГЭ по Английскому языку, Демонстрационный вариант КИМ 2009 г., 11 класс, 2009

ЕГЭ по Английскому языку, Демонстрационный вариант КИМ 2009 г., 11 класс, 2009.

Экзаменационная работа по английскому языку состоит из пяти разделов, включающих 48 заданий.
Раздел 1 (Аудирование) включает 15 заданий, из которых первое – на установление соответствия и 14 заданий с выбором одного правильного ответа из трех предложенных. Рекомендуемое время на выполнение Раздела 1 – 30 минут.

Раздел 2 (Чтение) включает 9 заданий, из которых 2 задания на установление соответствия и 7 заданий с выбором одного правильного ответа из четырёх предложенных. Рекомендуемое время на выполнение Раздела 2 – 30 минут.

Примеры.
1. Mike’s administrative work was very well paid.
1) True
2) False
3) Not stated

2. Mary did not do well at University because she had to earn her living.
1) True
2) False
3) Not stated

3. Mary was younger than the other students at her university.
1) True
2) False
3) Not stated

4. Mary thinks that regular classes are rather time-consuming.
1) True
2) False
3) Not stated

5. Mary thinks that she can’t study better than when she was younger.
1) True
2) False
3) Not stated

6. Distance learning seems to be very convenient for Mary.
1) True
2) False
3) Not stated

7. Mike does not feel disappointed about going to University.
1) True
2) False
3) Not stated

8. The narrator is not happy about Danish grocery stores because
1) the quality of the products is very poor.
2) they are too small.
3) the selection of foods is very poor.

9. The narrator criticizes
1) the lifestyle in Denmark.
2) Danish supermarkets.
3) the Danish diet.

10. The prices in Danish stores are quite high because
1) the level of service is very high.
2) everything is imported from abroad.
3) no foods are artificial.

11. According to the unwritten rules of Danish supermarket culture
1) you pack all the food you buy on your own, without any help.
2) shop assistants are always ready to pack your food for you.
3) there are clerks whose duty is to help you with your bagging.

12. When the narrator says, “I do miss American convenience” it means that
1) he wants ready-made dinners to be delivered to his place.
2) he wants to rent a flat near a big supermarket.
3) he doesn’t like to spend much time cooking his meals.

x-uni.com

Author: alexxlab

Добавить комментарий

Ваш адрес email не будет опубликован. Обязательные поля помечены *