Мцко по английскому языку 4 класс – МЦКО 4 класс английский язык диагностика 14 марта 2019

Тест по иностранному языку (4 класс) по теме: Диагностическая работа по английскому языку 4 класс Spotlight

Диагностическая работа по английскому языку ученика (цы) 4 класса

  1. Аудирование.

Задание 1.

Вы услышите 4 коротких рассказа, обозначенных буквами A, B, C, D. Определите  профессию говорящего в каждом тексте. Ответы впишите в таблицу. Вы услышите текст 2 раза.

  1. a football player
  2. a teacher
  3. a housewife
  4. a musician

Текст

A

B

C

D

Профессия

Задание 2.

Прослушайте текст и подчеркните нужное слово. Вам дается 30 секунд, чтобы прочитать 5 вопросов и варианты ответов. (Пауза). Ты услышишь текст 2 раза.

1. How old is Helen Brown?                                            ten / nine

2. When is her birthday?                                                  on Monday / on Sunday

3. When does her birthday party start?                            at 1 o’clock / at 2 o’clock

4. What present did she get from her

    Parents?                                                                        a CD player / a bicycle

  1. What present will she get from her school

Friends?                                                                      books / videos

  1. Чтение – письмо.

 

Задание 1.

Переведите слова и запишите их.

        

1. Почтальон                                                       ________________________.

2. Ананас                                                            _________________________.

3. Крокодил                                                        _________________________.

4. второй                                                             _________________________.

5. злой                                                                 _________________________.

6. испуганный                                                    _________________________.

7. больница                                                         _________________________.

8. бегемот                                                            _________________________.

9. смешнее                                                          _________________________.

10. кататься на коньках                                     _________________________.

Задание 2.

Прочитайте каждое предложение. Выберите в скобках правильный вариант и подчеркните его.

Пример: 0. Where (does / do) you study?

 

  1. Look! Peter (dances / is dancing).
  2. (Are / Can) you play the violin?
  3. (Do you have to / Can you) wear a uniform at school?
  4. Mr Brown always (is going / goes) to the café on Saturday.
  5. Do you need (much / many) sugar in your tea?
  6. There are (a lot of / many) chocolate on the cake.
  7.  An elephant is (fatter / fat) than a giraffe.
  8. (Must / May) I take your pen?
  9. Where is Ann? She (is reading / reads) a book in her bedroom.
  10. This is my (fifteen / fifteenth) birthday.

Задание 3.

Прочитайте текст и ответьте на вопросы. ВНИМАНИЕ! НЕ ПИШИТЕ ПОЛНЫЙ ОТВЕТ!

 

A Travelling Frog.

Useful words

active – энергичный, активный  

together – вместе

stick – палка

end – конец

This is a frog. Her name is Lily. She lives in a lake. She is very active. Lily swims, plays, jumps every day. But most of all she likes travelling. Every day she travels to another lake to visit her friends Pat and Pit. They are big white birds. Now Pat, Pit and Lily are having breakfast together. It’s time to play games. They are happy!

One day her friends say that they are going to fly to a warm country because it’s cold. Lily wants to go to a warm country with them but frogs can’t fly. How can she get there? She can go by bus, by train or by plane. But she hasn’t got a ticket. Lily has got a plan. She asks Pit and Pat to take her to the warm country. Lily puts a stick into her mouth. Pat takes one end of the stick and Pit takes the other end of the stick and they fly to the warm country. Lily mustn’t speak.

Two girls see the birds. One girl says, “Oh! Look! What have the birds got? Isn’t it a chicken?”

“No, I’m not a chicken! I am a frog,” says Lily and falls down.

Answer the questions.

1. Where does the frog live? ___________________________________________

2. How many friends has Lily got? ______________________________________

3. What are their names? ______________________________________________

4. What do they do in the morning? _____________________________________

5. What does Lily like most of all? ______________________________________

6. How can she get to a warm country? __________________________________

7. Does Lily get to the warm country? ___________________________________

Задание 4.

Прочитайте фразы A-F в левой колонке. Подберите к каждой фразе ответную реплику 1 – 6 из правой колонки. Впишите каждую цифру в пропуск.

Пример: A) Introduce me to your friend, Tom!   _4_          1) Yes, that’s right.

B) Would you like milk with your tea?                ___          2) A month ago.

C) It’s a lovely day!                                              ___          3) Yes, please.

D) It was very nice of you to help me.                  ___         4) Ann, this is my mother,

                                                                                                  Mrs. White.

E) How are you?                                                   ___          5) Very well, Thank you.

F) When did you come back?                               ___          6) My pleasure.

Keys

  1. Аудирование.

 

Задание 1.

 

Текст

A

B

C

D

Профессия

1

3

4

2

Задание 2.

  1. ten
  2. on Sunday
  3. at 2 o’clock
  4. a bicycle
  5. books
  1. Чтение – письмо.

Задание 1.                                           Задание 3.

  1. post officer                         1. in a lake
  2. pineapple                            2. two
  3. crocodile                             3. Pat and Pit
  4. second                                 4. have breakfast and play games
  5. angry                                   5. travelling
  6. scared                                  6. flies with Pat and Pit
  7. hospital                                7. No, she doesn’t
  8. hippo
  9. funnier
  10. skate

Задание 2.                                             Задание 4.

                                   

  1. is dancing                            B – 3
  2. Can                                      C – 1
  3. Do you have to                    D – 6
  4. goes                                     E – 5
  5. much                                    F – 2
  6. a lot of
  7. fatter
  8. May
  9. is reading
  10. fifteenth

nsportal.ru

МЦКО, Английский язык 4 класс

  1. Форум
  2. Архив
  3. Детсады, школы, центры развития

Открыть тему в окнах

  • А эту работу все пишут?

  • Anonymous

    27.03 13:33

    #98590286

    В принципе нет, она внебюджетная. Но очень многие покупают работы. Вот в декабре вы писали?

  • Anonymous

    27.03 14:26

    #98590639

    А что это даёт школе? Такая покупная необязательная работа? Просто интересно
    Мпу и мгч же тоже были необязательные ?

  • Может и необязательные, но почти все писали. А по чтению нам ещё сегодня оценки как за экзамен — Контрольная диагностическая работа — выставили в четвёртой степени. Так что готовиться стоит.

  • Вот бы бы по читательской грамотности и нам бы выставили … но нет ) а вам оценку в предмет чтение выставили? Там же ещё в первой части немого математики было, где работа с таблицами?

  • Anonymous

    28.03 08:58

    #98594304

    МЦКО пишутся для рейтинга насколько я знаю, бюджетная или покупная значения не имеет.
    Мы пишем, мы вообще написали все возможные в этом году работы от МЦКО так как у нас все оценки мцко идут в рейтинг четвероклассника для зачисления в углубленный класс (по 3 штуки, в зависимости от направления класса углубления). Английский соответсвенно учитывается в лингвистический.

  • Ну неважно, что есть математика. Это МПУ точно математика и окружайка, поэтому не выставишь. А чтение — проверка читательских умений в основном, на счёте тоже некоторые попадаются, когда не учли написанное в задании. Выставили именно Чтение. Русский и математику не выставляли. Хотя мы были бы не против.

  • Девочки, а подскажите, пожалуйста, тренируют ли ваши учителя заполнение бланков? Я так понимаю, что бланки будут на русском языке и заполнять шапку: предмет, Фамилию и имя ученика, букву класса, наименование школы нужно будет по-русски. Задания в демоверсии на русском, только ответы надо будет переносить в бланк на английском языке. Но в самих бланках (я смотрела образцы для 6-8 классов) нет английского алфавита, только в инструкции по заполнению, либо в самой работе. Надо сказать, что текст для чтения и выбора утверждений непростой. Большой. Много сложных оборотов, незнакомой лексики. Времени на всю работу с Аудированием, самостоятельным прочтением текста, написанием письма и ответов на прочие грамматические задания — заданий всего 20 — и на заполнение бланка даётся всего 45 минут. Это как-то оочень мало. А учитывая то, что надо ответы грамотно перенести в бланк на английском языке и так, чтобы машина считала, вдвойне сложно и времени уйдет явно больше, чем если б это был русский язык. К нашей демоверсии не приложены образцы бланков. Но скорее всего ничего нового не изобрели.

  • А у всех в один день будет?

  • Anonymous

    29.03 16:34

    #98602600

    Ну на демке написано 23 и всем кому уже объявили тоже про 23 сказано, других дат не звучало

  • Понятно, спасибо)

  • Вот интересно-как работу назначили на 23 апреля,когда скорее всего многие пишут в этот день ВПР математику…

  • Anonymous

    12.04 11:43

    #98679845

    Ну кто-то тимсс пишет 16, а кто-то русский. Там же нет привязки к дням, значит математика может быть не 23

  • Anonymous

    22.05 11:52

    #98895472

    Появился во внешней оценке.

  • Девочки, ни у кого нет мцко английский, то что был 23 апреля, не демо, а именно то, что дети писали?

  • Anonymous

    03.07 15:27

    #99089246

    Мамочки, пожалуйста кто в курсе английский язык мцко за 4 класс сдавали в центре и пришел результат 60%, скажите это какая оценка? посмотрела спецификацию, у ребенка один ответ набран «0», остальные ответы все правильны, либо полностью либо частично, но итог 60%. Хотим понять это какая отметка, школа в которую идем молчит какой результат их устроит, просто говорят несите и всё.

  • Anonymous

    03.07 15:35

    #99089296

    Слабенькая 4, скорее всего.

  • Не знаю как с английским в 4-м классе, у ребенка за второй и третий класс по некоторым предметам решено/сделано все, максимальные баллы из возможных. А на графике чуть выше 60

  • Anonymous

    03.07 17:48

    #99089974

    не ужели нет ни у кого расшифровки англ. 2019 года за 4 класс? кстати эта работа в их центре сложнее была, чем в школе в апреле.

eva.ru

Диагностическая работа по английскому языку для 4 класса

Вы Диагностическая работа по английскому языку для 4 класса

Часть А

1. Аудирование

Прослушать текст и выбрать правильное утверждение:

А1.

1. Linda is ten.

2. Linda is nine.

А 2.

1.  Linda lives in London.

2. Linda lives in Edinburgh.

А 3.

1. Linda likes tennis

2. Linda is good at basketball

А 4.

1. Irene lives in New York

2. Irene lives in London.

2. Чтение

Прочитать текст и отметить:

1. правильное утверждение (True)

2. ошибочное (False).

I Like Living Here!

There are a lot of different places to live: cities, towns, villages. Richard lives in London. He likes living here. «The life in a large city is not boring»-he says. There are a lot of interesting historical places, libraries, theatres, cinemas and museums. He thinks the life in the city is more exciting than in a small town or a village.

Richard’s cousin Perry lives in the village. He doesn’t want to live in a large city. He likes beautiful forests and lakes. He can enjoy nature. He thinks the life in the country is better than life in the city.

А 5. Richard lives in the city.

А 6. Richard doesn’t like the life in the city.

А 7. Perry is Richard’s friend.

А 8. Perry loves nature.

3. Грамматика и лексика

Выбрать правильный ответ и подчеркнуть 1,2 или 3 как показано в примере «0».

0. Last week we _________ to the zoo and ___3____ many different animals there. 

1. go … see  

2. went…see  

3. went … saw   

А 9. July is __________ summer month.

1. second 

2. a second  

3. the second  

А 10. English people celebrate Christmas _______ the 25th of December.

1. at 

2. in  

3. on  

А 11. There ______ no milk in the glass.

1. can  

2. are 

3. is 

А 12. Jack ________ lunch at school yesterday.

1. has  

2. will have 

3. had  

А 13. I think Mary is ________ than Jane.

1. clever  

2. cleverer  

3. the cleverest  

А 14. __________ book is more interesting than that one.

1. That 

2. This 

3. Those  

А 15. Would you like _________ juice?

1. some  

2. no 

3. any  

4. Вставить правильные предлоги

1. in

2.  of

3.  to

4.  on

5. .

 My name is Jack Brown. I am (0)   from  Great Britain. My birthday is on the 17th (А 16.) _____April. I am ten years old and I go (А 17.) _____ school. (А 18.) _____ Saturdays and Sundays I like to play (А 19) _____ tennis or to swim (А 20.) ____ the swimming pool. 

В 1.*** Написать вопросы, используя слова в скобках.

0  He is hungry. ( … or thirsty)

  Is he hungry or thirsty_________________________________________ ?

1 Now the Simmons are travelling by train. (Who)

__________________________________________________________ ?

2  His car is red. (What colour)

__________________________________________________________ ?

3 Mother did her shopping yesterday. (When)

 _________________________________________________________ ?

4 They usually eat porridge for breakfast. (… or soup)

 __________________________________________________________ ?

5 She likes my flat. (Whose)

 __________________________________________________________ ?

В 1.** Письмо

Закончить предложения. Написать 5 предложений о ваших зимних каникулах.

0. My winter holidays are in December and January

1. I usually go to __________________________________________________

2. In winter I like to _________________________________________________

3. I can ___________________________________________________________

4. In winter we celebrate _____________________________________________

5. My favourite ___________________________________________________

 

КЛЮЧИ 4 КЛАСС

Часть А

1. Аудирование — 4 балла

А 1. 1

А 2. 2

А 3. 1

А 4. 2

2. Чтение —     4 балла

А 5. 1

А 6. 2

А 7. 2

А 8. 1

3. Грамматика и лексика —  7 баллов

А 9. 3

А 10. 3

А 11. 3

А 12. 3

А 13. 2

А 14. 2

А 15. 1

4. Вставить правильные предлоги (in, of, to, on, — ) 5 баллов

А 16. 2

А 17. 3

А 18. 4

А 19. 5

А 20. 1

В 1.*** Написать вопросы, используя слова в скобках (задание для школ с углублённым изучением). 5 баллов

 

Who is travelling by train now?

What colour is his car ?

When did Mother do her shopping?

Do they usually eat porridge or soup for breakfast?

Whose flat does she like?   

В 1.** (задание для школ базового уровня) Письмо: Studentsown answers

   5 баллов

С 1.*** (задание для школ с углублённым изучением) Письмо: Studentsown answers

   10 баллов

Audio Script

I’m Linda I’m ten. I live in Edinburgh. It is in Scotland. I have got a lot of toys. I love animals. I have got a cat and a dog. My friend Irene lives in London. I often visit her. I like tennis. My friend Irene can’t play tennis. Irene is good at basketball.

Всего баллов

Для общеобразовательных школ – 25 баллов

(задания: 1;2;3;4;6;)

Для школ с углублённым изучением – 35 баллов

(задания: 1;2;3;4;5;7;)

infourok.ru

Тест по иностранному языку (4 класс) по теме: Итоговая контрольная (диагностическая работа) по английскому языку для 4 класса

По теме: методические разработки, презентации и конспекты

Итоговая проверочная работа по английскому языку для 4 класса

Данный материал содержит итоговые проверочные тесты по английскому языку по всем видам речевой деятельности для выпускников начальной школы к учебнику «Enjoy English», автор Биболетова М.З. и др….

Контрольные работы по английскому языку для 4 класса

Данные контрольные работы созданы по УМК Биболетовой М.З. Enjoy English 4 . Эти работы можно найти как в рабочей тетради, так и в учебнике по данному УМК. Здесь они представлены для облегчения работы …

Итоговая контрольная работа по английскому языку для 4 класса

Хорошая итоговая контрольная работа для 4 класса по английскому языку. Написана в удобной для детей форме. Знания проверяются по основным темам начальной школы….

Итоговая контрольная работа по английскому языку для 4 класса.

Данная контрольная работа предназначена для учащихся 4 класса, которые занимаются по УМК М.З. Биболетовой, Н.Н. Трубаневой “Enjoy English ”. Контрольная работа имеет критерий оценивания результатов и …

Диагностическая контрольная работа по английскому языку для 4 класса(начало года)

Диагностическая контрольная работа по английскому языку для 4 класса(начало года)…

Контрольная работа по английскому языку для 4 класса по теме » Дом»

Контрольная работа по английскому языку для 4 класса по теме » Дом»…

Диагностическая работа по английскому языку для 4 класса

В работе проверяются все виды речевой деятельности (аудирование, чтение, грамматика, письмо).Задания составлены в формате ОГЭ…

nsportal.ru

Диагностическая работа по английскому языку 4 класс


ЧАСТЬ 1
Раздел 1.АУДИРОВАНИЕ.
Прослушай разговор Мэг и ее друга. Выбери верный ответ на вопрос. Обведи номер выбранного ответа. Ты услышишь запись дважды.
1.What is Mag’s favourite season?
1)winter 2)spring 3)autumn
Прослушай текст. Закончи предложения 2-4,выбрав из предложенных вариантов тот, который соответствует содержанию текста. Обведи номер выбранного ответа. Ты услышишь запись дважды.
2.Jeff is…
1)ten2)nine3)eight3.Jeff wanted…
1)a computer
2)a computer game
3)a birthday cake
4.Jeff will have his birthday party…
1)in the house
2)in the café
3)in the garden
Раздел 2.ЧТЕНИЕ.
Прочитай текст. Определи, какие из приведенных ниже утверждений 5-7 соответствуют его содержанию(1-True), а какие не соответствуют (2-False). Обведи номер выбранного ответа.
In spring and summer Peter works on the farm. In autumn the farmer gives him three coins. Peter takes them and goes to a large town. He walks on and on in the forest. It’s cloudy and windy. Soon he meets a mouse. The mouse says: “Peter, help me! It’s cold and rainy. My children are hungry. Give me your coins, please. I’ll help you, too.” Peter thinks:”Why not? People will give me some bread to eat.” So Peter gives the mouse his coins.
Peter comes to the town. A beautiful but sad girl Mary lives in the town. She can’t find her nice ring. Her father says, “I’ll give a lot of coins to the man who will find Mary’s ring.”
Peter asks the mouse to help him. The mouse runs under the table, behind the armchair, between the sofa and the wardrobe. Look! The ring is in the left corner of the kitchen next to the fireplace. Mary is happy.
Her father is happy too. He gives Peter a lot of coins. Peter gives the mouse a lot of presents for her children.
5.On a cloudy and windy day Peter meets a mouse.
1)True 2)False
6.So Peter gives the mouse some bread to eat.
1)True 2)False
7.The mouse finds the ring in the kitchen.
1)True 2)False
Раздел 3.ЛЕКСИКА И ГРАММАТИКА.
8. Прочитай текст. Заполни пропуски, обозначенные буквами A-E, подходящими по смыслу словами, данными в списке 1-5. Перенеси номера выбранных слов в таблицу. Используй каждую цифру только один раз.
1)sad 2)street 3)trees 4)people 5)children
There is only one long A_________ in a small town. The houses aren’t tall and the street isn’t wide. But the B________ aren’t happy in this town. There are no C________ and the flowers in the street. The little D________ haven’t got any place to play. They are E______ and unhappy. Nobody can help them.
A B C D E
В предложениях 9-13 заполни пропуски, выбрав подходящий ответ их трех предложенных. Обведи номер выбранного ответа.
9.I read English texts _____than my younger brother.
1)good 2)better 3)best
10.I live in _____Moscow.
1)a 2)the 3)-
11.Next week I_____to school.
1)go 2) will go 3)went
12.There _____two boys in the street yesterday.
13._____Kate want to go to school every day?
1) Does 2)Is 3)Do
Раздел 4. ПИСЬМО.
С1 Прочитай письмо от зарубежного друга и напиши ответ, завершив незаконченные предложения в бланке ответа.
Текст письма зарубежного друга
London
Great Britain
April,1Dear Friend,
My name is Kate. I live in London.
I’m nine years old. I go to school.
My family is big. I live with my mother, father, grandma, and my brother Tom.
I like to play the piano and listen to music.
My favourite food is salad.
I have got a parrot.
I hope to get a letter from you soon.
Best wishes,
Kate
Бланк ответа
Moscow
Russia
_________
Dear _______,
My name is _________

educontest.net

Демоверсия промежуточной аттестации английского языка 4 класс

Демоверсия промежуточной аттестации по английскому языку для 4 классов

Пояснительная записка

Учебная программа и пособие УМК «Spotlight-4» нацелена на решение приоритетной задачи начального общего образования — формирование универсальных учебных действий (общих учебных умений, обобщённых способов действий, ключевых умений), обеспечивающих готовность и способность ребёнка к овладению компетентностью «уметь учиться». Содержание и построение курса «Spotligh-4» определяется возрастными особенностями младших школьников, уровнем развития их эмоционально-чувственной сферы, их личным жизненным опытом

Формы проведения промежуточной аттестации

Промежуточная аттестация учащихся проводится в форме тестирования. Текущий контроль в процессе обучения способствует повышению мотивации к изучению английского языка.

Критерии оценивания знаний учащихся:

Форма проведения промежуточного контроля осуществляется по окончании изучения модуля и представляет собой комплексную контрольную работу (Test) в двух вариантах, за выполнение которой ученик может набрать максимум 100 баллов.

Авторы УМК предлагают следующую шкалу отметок по итогам выполнения данных работ:

«5» — 95-100 баллов

«4» — 80-94 балла

«3» — 61-79 баллов

«2» — 60 и менее баллов (в этом случае неудовлетворительная оценка не выставляется, а учащимся после анализа ошибок предлагается написать другой вариант теста).

Промежуточная аттестация

  1. Read and choose.

1. He …….. swimming in the pool now. 2. ………. I go out, please?

a) Am b) Is c) Are a) Must b) Has c) May

3. How …………. lemons do you need? 4. Pupils ……….. wear uniform at school.

a) Many b) Much c) A lot of a) Have to b) Has to c) Have

5. She ….. to school every day. 6. He always …. a cake for the birthday party.

a) Go b) Is going         c) Goes a) Is baking b) Bakes c) Are baking

7. Mary never ……….football. 8. You …….. listen to your teacher.

a) Is playing b) Play c) Plays a) Must b) Mustn’t c) Must not

9. Elephants are …… than dogs. 10. He ….. in the cinema yesterday.

a) Big b) Biger c) Bigger a) Was b) Were c) Be

  1. Form the plural form

  1. Tooth_______________________________________________________

  2. Table________________________________________________________

  3. Day _________________________________________________________

  4. Child ________________________________________________________

  5. Woman ______________________________________________________

  6. Book________________________________________________________

  1. Read and match

  1. When was Pam’s party? A. No, he isn’t.

  2. Is your uncle from England? B. It was yesterday.

  3. What time is the basketball game? C. Yes, I can.

  4. May I taste the apple pie, please? D. At three o’clock.

  5. Can I have a kilo of tomatoes, please? E. Yes, you may.

  6. What’s your sister doing? F. She’s reading a book.

  7. What is your favourite season? G. Yes, here you are. It’s $3.

  8. Can you jump? H. My favourite season is winter

  1. Reading

Read and write YES or NO.

Animals 
There are a lot of animals in the world. Some of them live on farms: hens, cows, ducks, and horses. Other animals live in houses. They are called pets: dogs, cats, parrots, turtles, hamsters. Some animals live in zoos and safari parks: bears, lions, tigers, monkeys, crocodiles, hares. A lot of animals live in London Zoo. Zoo keepers feed them.

1. Cows are farm animals

2. Horses live in houses.  

3. Crocodiles live in zoos. 

4. Zookeepers don’t feed animals.

5. Ducks are pets.

6. Tigers live in Safari parks.

 

infourok.ru

Диагностическая работа по английскому языку для 4 класса

ЧАСТЬ 1

Раздел 1.АУДИРОВАНИЕ.

Прослушай разговор Мэг и ее друга. Выбери верный ответ на вопрос. Обведи номер выбранного ответа. Ты услышишь запись дважды.

1.What is Mags favourite season?

1)winter 2)spring 3)autumn

Прослушай текст. Закончи предложения 2-4,выбрав из предложенных вариантов тот, который соответствует содержанию текста. Обведи номер выбранного ответа. Ты услышишь запись дважды.

2.Jeff is

1)ten

2)nine

3)eight

3.Jeff wanted…

1)a computer

2)a computer game

3)a birthday cake

4.Jeff will have his birthday party…

1)in the house

2)in the café

3)in the garden

Раздел 2.ЧТЕНИЕ.

Прочитай текст. Определи, какие из приведенных ниже утверждений 5-7 соответствуют его содержанию(1-True), а какие не соответствуют (2-False). Обведи номер выбранного ответа.

In spring and summer Peter works on the farm. In autumn the farmer gives him three coins. Peter takes them and goes to a large town. He walks on and on in the forest. It’s cloudy and windy. Soon he meets a mouse. The mouse says: “Peter, help me! It’s cold and rainy. My children are hungry. Give me your coins, please. I’ll help you, too.” Peter thinks:”Why not? People will give me some bread to eat.” So Peter gives the mouse his coins.

Peter comes to the town. A beautiful but sad girl Mary lives in the town. She can’t find her nice ring. Her father says, “I’ll give a lot of coins to the man who will find Mary’s ring.”

Peter asks the mouse to help him. The mouse runs under the table, behind the armchair, between the sofa and the wardrobe. Look! The ring is in the left corner of the kitchen next to the fireplace. Mary is happy.

Her father is happy too. He gives Peter a lot of coins. Peter gives the mouse a lot of presents for her children.

5.On a cloudy and windy day Peter meets a mouse.

1)True 2)False

6.So Peter gives the mouse some bread to eat.

1)True 2)False

7.The mouse finds the ring in the kitchen.

1)True 2)False

Раздел 3.ЛЕКСИКА И ГРАММАТИКА.

8. Прочитай текст. Заполни пропуски, обозначенные буквами AE, подходящими по смыслу словами, данными в списке 1-5. Перенеси номера выбранных слов в таблицу. Используй каждую цифру только один раз.

1)sad 2)street 3)trees 4)people 5)children

There is only one long A_________ in a small town. The houses aren’t tall and the street isn’t wide. But the B________ aren’t happy in this town. There are no C________ and the flowers in the street. The little D________ haven’t got any place to play. They are E______ and unhappy. Nobody can help them.

A

B

C

D

E

В предложениях 9-13 заполни пропуски, выбрав подходящий ответ их трех предложенных. Обведи номер выбранного ответа.

9.I read English texts _____than my younger brother.

1)good 2)better 3)best

10.I live in _____Moscow.

1)a 2)the 3)-

11.Next week I_____to school.

1)go 2) will go 3)went

12.There _____two boys in the street yesterday.

13._____Kate want to go to school every day?

1) Does 2)Is 3)Do

Раздел 4. ПИСЬМО.

С1 Прочитай письмо от зарубежного друга и напиши ответ, завершив незаконченные предложения в бланке ответа.

Текст письма зарубежного друга

London

Great Britain

April,1

Dear Friend,

My name is Kate. I live in London.

I’m nine years old. I go to school.

My family is big. I live with my mother, father, grandma, and my brother Tom.

I like to play the piano and listen to music.

My favourite food is salad.

I have got a parrot.

I hope to get a letter from you soon.

Best wishes,

Kate

Бланк ответа

Moscow

Russia

_________

Dear _______,

My name is __________. I live in __________.

I’m ___________years old. My family is ___________.I live with ______________________________.

I like to __________________________.

My favourite food is ______________________________.

I have got a _________________________.

Please, write to me soon!

Best wishes,

__________

TAPESCRIPTS

Script 1

-What is your favourite season, Mag?

-Well, I like all the seasons. You can skate in winter or collect colourful leaves in autumn. But I think spring is the best.

-Why do you like spring?

-Oh, it’s warm and nice in spring. I can play badminton.

Script 2

Today is my birthday. I was eight yesterday. Today I’m nine. Great! Isn’t it? In the morning I got a present from my parents – a computer. I wanted it very much. My mother made a birthday cake and put nine candles in it. She also bought a tasty pizza in the Italian café. My sister gave me a present too – a computer game. Later I’ll have my birthday party. My house isn’t very big and I’ve got many friends. So, there will be a birthday picnic outdoors in a lovely garden behind our house.

infourok.ru

Author: alexxlab

Добавить комментарий

Ваш адрес email не будет опубликован. Обязательные поля помечены *