Егэ по английскому 2 задание устной части – Материал для подготовки к ЕГЭ (ГИА, 11 класс) на тему: Учимся правильно задавать вопросы в задании 2 устной части ЕГЭ по английскому языку | скачать бесплатно

Содержание

ЕГЭ по английскому, устная часть, задание 2 – прямые вопросы

Сущность второго задания устной части ЕГЭ по английскому языку заключается в том, чтобы правильно задать прямые вопросы. Вам предложена ситуация (открытие пункта проката велосипедов, языковой школы и т.п.), в которой от вас требуется как бы позвонить требуемую организацию и выяснить дополнительную информацию, задав ряд вопросов. Вопросы должны быть прямыми и иметь правильную грамматическую форму.

Постановка вопросов – это задание базового уровня, и здесь, казалось бы, не должны возникать трудности, но, к сожалению, примерно половина сдающих ЕГЭ проваливают это задание. Сейчас мы разберемся, почему так происходит и что с этим делать?

Возьмем реальный пример экзаменационного задания, в котором требуется позвонить в новый пункт проката велосипедов (bicycle rental) и выяснить следующее:

1) location
2) opening hours
3) rental price for adults’ and children’s bicycles
4) family discounts
5) possibility to rent a helmet

Прежде всего, необходимо помнить, что это задание – имитация реального общения. Самое главное – задать вопрос без искажения смысла.

ПЕРВЫЙ вопрос (location) касается месторасположения пункта проката. Этот вопрос повторяется из года в год, так что учительскому сообществу давно пора было бы научить своих подопечных правильно его задавать, используя конструкция be located / situated. Вот приемлемые варианты:

Where is your bicycle rental located?
Where is the bicycle rental located?
Where is your rental located?
и т.д.

Теперь взглянем на реальные примеры неправильных вариантов:

Where is it located?
Вариант грамматически правильный, но, будучи заданным в качестве первого вопроса в пункте проката, вводит собеседника в недоумение – нахождение какого именно объекта хочет выяснить спрашивающий? В первом вопросе необходимо четко называть ту организацию, которая указана в задании.

Where is bicycle rental located?
Выражение bicycle rental употреблено само по себе в абстрактном смысле, и не понятно какой именно пункт проката имеется в виду.

Where your bicycle rental is located?
Здесь имеет место неправильный порядок слов вопросительного предложения.

Where is your shop located?
Вопрос не засчитывается из-за подмены понятий: shop – это магазин, т.е. место, где вам навсегда отдают какую-то вещь за деньги. А rental – пункт проката, т.е. место выдачи вещи на время.

ВТОРОЙ вопрос (opening hours) нацелен на выяснение часов работы пункта проката. Вопрос также традиционен и к моменту экзамена должен быть уже отлично отработан. Вот правильные варианты:

What are the opening hours?
When are you open?
и др.

Теперь назовем типичные ошибки:

What are opening hours?
Перед фразой opening hours нет никакого определяющего слова, поэтому непонятно, какие именно opening hours имеются в виду. Фраза имеет абстрактный характер, а нам необходима конкретика – часы работы пункта проката.

When do you work?
Вопрос грамматически правильный, но содержательно неверный. Непонятно, чем конкретно интересуется клиент: по каким дням работает прокат, работает ли прокат круглый год или только лето и т.п. Вопрос слишком широк и не конкретен.

When do you open?
Этот вопрос слишком узок; дословно он переводится “Когда вы открываетесь?” А часы закрытия остаются невыясненными. Таким образом, такой вопрос тоже не засчитывается. Вот если бы к нему добавить слово close (закрываться), то тогда вопрос был бы зачтен: When do you open and close?

ТРЕТИЙ вопрос (rental price for adults’ and children’s bicycles) касается цены проката взрослых и детских велосипедов. Возможны следующие правильные варианты:

What is the rental price for adults’ and children’s bicycles?
How much does it cost to rent adults’ and children’s bicycles?
и др.

Типичны следующие ошибки:

What rental price is for adults’ and children’s bicycles?
Вопрос формально имеет правильныю граммтическую форму, но дает непонимаемое содержание.

How much is the price for adults’ and children’s bicycles?
Вопрос неверен, так как мы не можем по отношению к слову price применять much.

ЧЕТВЕРТЫЙ вопрос (family discounts) нацелен на выяснение возможности получить скидки на семью. Вопрос также традиционен, поэтому надо заучить шаблон для его задавания. Вот правильные варианты:

Are there any discounts for families?
Do you give any discounts for families?
и др.

Самая частая ошибка здесь следующая:

Is there discounts for families?
Ошибкой является здесь неправильное согласование подлежащего во множественном числе (discounts) со сказуемым в единственном числе (is).

ЧЕТВЕРТЫЙ вопрос (possibility to rent a helmet) направлен на выяснение возможности взять напрокат шлем. Следует запомнить, что если в задании есть слово possibility, то чаще всего применим шаблон Is it possible to…? или Can I …?

Is it possible to rent a helmet?
Can I rent a helmet?

При построении этого вопроса ошибки могут быть многочисленными, например такая:

Rent a helmet possible?
Это вообще не вопрос, поэтому данное высказывание не засчитывается.

В заключение статьи хотелось бы еще раз напомнить, что вопросы, начинающиеся с What about…? и How about…? не принимаются. Также не принимаются вопросы, начинающиеся с Could you… и не имеющие во второй части полного предложения. Например:

Could you tell me your location?
Could you tell me the price of your bicycles?

Однако, если во второй части таких вопросов имеется полное предложение, то тогда они засчитываются как правильные:

Could you tell me where your rental is located?
Could you tell me how much your adults’ and children’s bicycles cost?

Итак, будьте очень внимательные со вторым заданием ЕГЭ по английскому, и не допускайте типичных ошибок. Кстати, рекомендуем вам познакомиться с алгоритмом построения прямых вопросов, изложенным в статье “Как задавать прямые вопросы в английском (для сдающих ЕГЭ)”

tonail.com

Устная часть. Задание № 2. ЕГЭ по английскому языку. Вопросы. — 4 Октября 2018

О чем надо спроситьКак задать вопрос
1accommodation

What type of / kind of accommodation is available  at your / the … (school / club)?

What type of / kind of accommodation is included in the … (price / package deal)?

What type of / kind of accommodation is offered / provided by your / the … (school / club)?

What type of / kind of accommodation is there at your / the … (school / club)?

What type of / kind of accommodation do you provide / offer?

What type of / kind accommodation does your / the … (

school / club) provide / offer)?

 

( + см. №2 = availability of smth)

2availability of (smth)

Is a / the / — … (smth = accommodation) available / included in your / the …?

Are any … (smth plural = language courses) available / included in your / the …?

Is / Are there … a / any … (smth) available / included in your / the …?

Do you provide …the / your (guests / students) with …(smth)?

Does your / the (school / hotel) provide the / your (guests / students) with … (smth)?

Do you offer … (smth) to your / the (guests)?

Does your / the (school / hotel) offer …(smth) to your / the (guests / students)?

Is / Are … ( a / the / any / — ) + (smth) provided / offered by your / the … (school / hotel

)?

3courses availability

What courses are available at your school?

What courses are offered / provided by your / the … (school / club)?

What courses are there at your / the … (school / club)?

What courses do you provide / offer at your school?

What courses does your / the … (school / club) provide / offer)?

 

( + см. №2 = availability of smth)

4types of / kinds of / variety of  (facilities)…

What (types of / kinds of) …(facilities) are available / included in your / the … (school / club / hotel)?

What (types of / kinds of) …(facilities) are offered / provided by your / the … (school / club / hotel)?

What( types of / kinds of) …(facilities) are there in your / the … (hotel / school / club)?

What (types of / kinds of) …(

facilities) do you provide / offer?

What (types of / kinds of) …(facilities) does your / the … (school / club / hotel) provide / offer?

5if breakfast is included

Is breakfast included into the price / package deal?

Do you provide your / the guests with breakfast?

Does your / the hotel provide your / the guests with breakfast?

6if textbooks are included

Are textbooks included into the price?

Do you provide your students with textbooks?

 MONEY 
7discounts / reduction for (regular customers / groups / students)

Are there any discounts for … (groups / students)?

Is there a discount for (students)?

Do you offer any discounts for … (groups / students

)?

Does your / the (school / club) offer any discounts to … (groups / students)?

Are any discounts offered to (students) by your / the (school / club)?

Do you offer / give (students) a discount?

 

Can I get a discount if I am a student?

Can I buy a ticket at a reduced price?

8entrance fee / cost

What is the entrance fee?

How much is the entrance fee?
How much is the … (ticket / course / package deal)?
How much does … (ticket / course / package deal) cost?

9double / single room price per night

What is the double / single room price per night?

How much is the double / single room per night?

How much does the double / single room per night cost?

How much do I have to pay for the double / single room per night?

10price of a three-week course

What is the price of the three-week course?

How much is the three-week course?

How much do I have to pay for the three-week course?

11online (advance) reservation /  booking

Can I book / purchase a ticket online in advance?

Is online (advance) reservation / booking available?

Is pre-booking essential?

Is it essential to pre-book in advance?

12refund for a ticketCan I get a refund for the ticket if I miss the concert?
13payment options

What payment options are available?

What types of payment are available?

What are the payment options?

Can I pay by credit card?

Is it possible to pay online?

Is it possible to buy tickets online?

 TIME / DATES 
14duration of the (course / tour / show)How long is the … (course / tour / show)?
How long does the … (course / tour / show) last?
15opening hours (of the club)What are the opening hours of your / the … (club)?
When is your / the(club) open?
16opening dateWhat is the opening date of your / the … (club)?
17

dates of the (show / play)

schedule of the (course / tour)

What is / are the date(s) of the (show / play)?

On which days does the (tour / course) operate?

When can I take the (tour / course)?

When is the course organized?

When are the tours organized?

How frequently do the buses run?

18

beginning time

What time do (tours) start?

When does the (tour) begin?

   
19

location / situation of the … (hotel / gym / club)

directions

distance

Where is your / the … (hotel / gym / club) situated / located?

How can I get to the … (hotel / gym / club)?

How far is the …  (hotel / gym / club) … from the … (city centre / airport...)?

20number of …

How many … (courses) are there (available) in your (club, school,…)?

How many … (courses) do you provide / does your (school) provide?

How many … (courses) do you offer / does your (school) offer?

21delivery options

What are the delivery options?

How can smth be delivered?

Can you help with the delivery?

22

permission (taking pictures) …

Is it allowed to … (take pictures / shoot video / feed animals) during the tour?

Can / Could / May I … (take pictures / shoot video / feed animals) during the tour?

23(age) restriction

Are there any … (age) restrictions?

Is there a minimum / any age restriction for this film?

dreamteam43.ru

Устная часть ЕГЭ по английскому языку 2018

20.10.2016
  • ЕГЭ по английскому языку
69323 Английский язык ▪ ЕГЭ по английскому языку Загрузка…

Здравствуйте дорогие читатели моего блога! 🙂

Сегодня мы с вами подробно разберём задания устной части ЕГЭ по английскому языку 2018.

Содержание статьи:

В 2015 году в ЕГЭ по английскому добавили обязательную для выполнения часть – говорение. Это стало проблемой для большинства людей сдающих экзамен, так как говорить на языке – без должной подготовки и практики достаточно сложно. Более того, вам придётся не просто говорить, а сравнивать картинки, описывать их, аргументировать свое мнение. Тематика картинок при этом может быть разнообразна. Это по-настоящему испытание для вас, дорогие друзья.

Давайте рассмотрим из чего состоит устная часть ЕГЭ по английскому 2018.

Итак, всего 4 задания. Вы садитесь за компьютер и экзаменационная комиссия запускает систему, это делается при помощи специального кода.

Экзаменатор посадил вас за компьютер, ввел ваш секретный код и программа запускается. Вам необходимо надеть наушники, внимательно слушать инструкции программы, и записывать свой голос.

ВНИМАНИЕ! Перезаписать свой ответ будет невозможно, в конце испытания вы можете лишь прослушать свой ответ.

Будьте очень внимательны и сосредоточены, так как рядом с вами будут также сидеть другие люди и также как и вы отвечать на устные задания. Вы можете услышать их ответы, поэтому максимально сконцентрируйтесь, программа также позволяет вам включить классическую музыку на фоне пока вы будете выполнять задания.

Первое задание устной части ЕГЭ по английскому языку

Первое задание — это чтение текста вслух.

Вам дается полторы минуты, которые отсчитываются на дисплее, чтобы вы могли молча прочитать текст, просматривая сложные слова и вспоминая их.

Очень важно максимально соблюдать правила чтения, выдерживать паузы, и читать чётко и внятно, у вас есть также полторы минуты,чтобы записать свой голос – ваше чтение текста. На экране будет также всё написано, просто выполняйте команды программы – волноваться не стоит.

Ниже представлен пример задания 1 устной части  ЕГЭ по английскому языку:

Второе задание устной части ЕГЭ по английскому

Второе задание состоит в том, чтобы задать 5 прямых вопрос по объявлению.

Прямые вопросы это — это вопросы имеющие простой вопросительный порядок, а значит не нужно использовать дополнительные слова для введения в вопросе.

Например:

Прямой вопрос (Direct question):

How much does this bag cost? Или What is the price of the bag?

Непрямой вопрос (Indirect question):

Could you tell me how much this bag costs?

Do you know what the price of the bag is?

Поэтому, отталкивайтесь от простого, как я советую всем и задавайте простые вопросы, которые подходили по смыслу.

А вот и пример задания с ответом:

И вот ответы на данное задание:

1) When does the course begin?

2) Where is the accommodation located?

3) Will I be sharing my flat with another person, or will I be living alone?

4) What sort of meals will you be provide

5) Are there any city activities that you organize for students?

Программа автоматически дает вам полторы минуты на раздумья, чтобы вы продумали конструкции вопросов и 20 секунд чтобы задать 1 вопрос, а потом автоматически после окончания 20 секунд вы переходите на следующий вопрос.

Третье задание устной части ЕГЭ по английскому языку  

Данное задание состоит в том,что вы выбираете одно фото из трех и описываете это фото на протяжении двух минут (12-15 предложений), следуя плану, который будет перед вашими глазами:

Когда вы сделали это фото, кто или что на этом фото, что происходит на этом фото, почему вы сделали это фото и почему вы выбрали именно это фото для описания.

У вас есть полторы минуты, чтобы подумать перед тем как начнется запись вашего голоса.

А вот пример задания:

Помните,что нужно обязательно начать с фразы “I’ve chosen photo number…”, т.е «я выбрал(а) фото номер…

Используйте Present Continuous,чтобы описать что происходит на картинке, например:

Two girls are talking to each other.

А вот один из вариантов ответа на представленное задание ( это модель ответа):

I’ve chosen photo number two.

I took this photo when I was travelling through the English countryside last summer. It’s lovely, isn’t it?

It was a really warm sunny day, and we were driving through lots of little villages on the way to Oxford.

 The couple in the photo live in the cottage in the picture. I don’t know their names, but I did talk to them for a few minutes. I asked them if I could take a photo and they said that was fine. They seemed to be very nice people. They’re taking care of their garden in the picture. They’re very proud of their garden — and I don’t blame them! They told me that they spends more than twenty hours a week gardening.

I took the photo because it’s a lovely scene with a beautiful English house and it shows people who really care about their environment. They love nature and they love things looking beautiful and so do I.

I suppose I decided to show this picture to you because it shows something different from the city life that we’re used to. England has lots of busy cities like London and Manchester, but one of the great things about the UK is the countryside and village life, and we sometimes forget that.

 Старайтесь не волноваться и помните, что важно ответить на все вопросы по плану, который будет у вас перед глазами,  и  у вас будет только две минуты, чтобы записать свой ответ.

Устная часть ЕГЭ по английскому языку. Четвёртое задание

Данное задание предполагает, что вы умеете описывать и сравнивать две картинки, уметь находить общее и различное в представленных картинках и владеть соответствующим материалом.

Вам следует высказаться на протяжении двух минут, и вы также имеете полторы минуты, чтобы подготовиться. Ваше высказывание по картинкам должно следовать стандартному плану:

1)дать краткую характеристику картинок (действие, место)

2)что общего между картинками (несколько аспектов)

3) чем отличаются картинки

4) какую картинку вы предпочитаете и почему.

А вот пример задания четвертой части устного экзамена:

Помните,что вы должны говорить без остановки, продолжительно и бегло, без пауз.

А вот пример ответа на данное задание (модель ответа) :

  1. «In the left picture I can see a woman working in an office. She’s dressed professionally and sitting at her desk in front of her computer. She seems to be quietly working on something, maybe a report for her boss or some kind of presentation for a project.
  2. In the right picture I can see a man working on a construction site, and it looks as if he’s building a house, or maybe he’s constructing an office building. He’s wearing a construction uniform with a safety hat and he’s got a tool in his hand.
  3. The pictures are similar because they show two people who are in a certain type of work situation, and both people in the pictures are adults.
  4. The pictures are different in a number of ways. The obvious difference is that the person on the left is a woman and the one on the right is a man. The woman is working indoors, and is sitting still. She’s mainly using her mind to do her work. The man is working outdoors and he’s using his hands and arms to do his work. He has to think about what he’s doing, obviously, but it’s simpler task mentally. Also, the type of work in the left picture is probably safer and less physically intense to do than in the right picture.
  5. I prefer the job in the left picture to the job on the right. I prefer using mental activity to do my work rather than doing something more physical, such as construction.

Устная часть ЕГЭ по английскому является самой сложной, но если вы будете продолжать тренироваться на примерах, развивать навыки разговорной речи, то у вас непременно получится.

Все примеры заданий представленные в данной статье взяты из официального ресурса, который помогает готовиться к ЕГЭ:

Тесты для подготовки к ЕГЭ по английскому языку от издательства Macmillan, под редакцией Марии Вербицкой, Малколма Манна, Стива Тейлора-Ноулза.

Желаю успехов!

Ваша покорная слуга,

Анастасия Цимбалюк 🙂

speakwithnansy.ru

ЕГЭ по английскому языку  УСТНАЯ ЧАСТЬ задание №2. Учимся задавать  вопросы.

Подборка типичных вопросов Устная часть

 Задание 2

Формат задания – условный диалог-расспрос.

Время на подготовку –  1.5 минуты

Время на выполнение задания – 1минута

Максимальный балл – 5 баллов 

  1. Location of the shop/school/gym/restaurant/hotel – месторасположения

  1. Directions to the shop/school/gym/restaurant/hotel – способ добраться

  1. Distance from the city center – удаленность от центра

4. Duration / length of the tour/flight/classes – продолжительность тура /перелета / уроков

  • How long is the tour / flight?

  • How long are the classes?

  • How long will the tour last?

  1. Dates for departure – даты вылета (отправления)

 

  1. Opening hours / hours of operation / working hours – часы работы

  • What are the opening hours of the shop/gym/museum/library?

  • When is the shop /gym /museum / library open?

  • When do you work?

  • What are the working hours of the shop?

  • When does the shop / gym / museum work?

NB! The shop is closed on Sunday. / The shop is open on weekdays.

“open” и “closed” – это прилагательные

 

  1. Discounts / Reductions for children/for groups/for big orders – скидки

  • Are there any discounts / reductions for children under 5?

  • Is it possible to get any discounts?

  • Are discounts for groups of students available?

  • What discounts are provided for big orders/ for pensioners /for the elderly?  – Какие скидки предоставляются для больших заказов / для пенсионеров?

 

  1. Special offers – специальные предложения

 

  1. Price / Cost of the item – цена

  • What is the price of the bicycle? / What is the best price of the car?

  • How much is the bicycle? / How much are these trainers?

  • How much does the phone cost? / How much do these jeans cost?

  • What is the single/double room price per night?

 

  1. Entrance fee / tuition fee – входная плата / плата за обучение

  • What is the entrance fee? / What is the tuition fee?

  • How much is the ticket? / How much are the tickets?

  • How much does the ticket cost? (3 л., ед.число)

  • How much do the tickets cost? (мн.число)

 

  1. Courses available – доступные курсы

  • What kinds of courses are available?

  • What courses do you offer?

  • Do you offer morning or evening courses?

  • Are morning/afternoon/evening courses available?

  • Evening courses are available at your school, aren’t they?

 

  1. Price for a two-week course – стоимость двухнедельного курса обучения

  • What is the price for a two-week course?

  • How much is a two-week course?

  • Is the price for a two-week course reasonable?

 

  1. If a placement test is included – включен ли тест распределения учащихся по уровню знаний

  1. If textbooks are included – включены ли в стоимость курса учебники

 

  1. Number of classes per week – количество уроков в неделю/в день

 

  1. Number of students in the group – количество студентов в группе

 

  1. Beginning of the course – начало курса обучения

 

  1.  Availability of something – возможность чего-либо

  • Is the table for 6 people available for Sunday evening?

  • Is the audio version of the book available?

  • Is shipping / delivery to my town available? – Возможна ли доставка товара в мой город?

  1. Hotel facilities – услуги в отеле

 

  1. Possible accommodation – виды размещения / проживания

 

  1. Online reservation / advance booking – бронирование по интернету / предварительный заказ

  • Can I book tickets in advance?

  • Can I make a reservation online?

  • Is it possible to make a reservation online?

  1. If a wake— up call available – возможность услуги «звонок для пробуждения», когда сотрудник отеля телефонным звонком будит вас в условленное время

  1. If breakfast is included – включен ли завтрак в стоимость

  1. Available kinds of payment – возможные способы оплаты

  • What kinds of payment are available / possible?

  • Can I pay cash (or in cash: in dollars, in Euros, in roubles )? – Могу я оплатить наличными?

  • Can I pay by credit card / by check?

  1. Credit card acceptance – возможность оплаты кредитной картой

  • Can I use my credit card for payment?

  • Do you accept credit cards for payment?

  • Is it possible to pay by credit card?

  1. Cancellation [ˌkæns(ə)’leɪʃ(ə)n] – отмена бронирования

  1. Refund for a ticket – возврат денег/компенсация

  1. If taking pictures permitted – разрешена ли фотосъемка

  1. Age restriction / minimum age limit – возрастные ограничения

  1. Membership in a movement / club / organization – членство в движении / клубе / организации

  • How can I join your club?

  • How can I become a member of your organization?

  • What do I need to join your movement?

You are considering going on this sightseeing tour and now you’d like to get more information. In 1.5 minutes you are to ask five direct questions to find out the following:

1) duration of the tour

2) the starting point

3) places to visit

4) the price for a group of 10

5) discounts for students  

Sample answer:

  1. How long will the tour last?

  2. What is the starting point of the tour?

  3. What places are we going to visit during the tour?

  4. How much does the tour for a group of 10 people cost?

  5. Are there any discounts for students?

8

multiurok.ru

ЕГЭ (разбор заданий ФИПИ). Устная часть. Демонстрационный вариант 2 — Английский

 

Задание №1. прочитать текст – 1 балл
Задание №2. задать (прямые) вопросы – 5 баллов
Задание №3. описание картинки – 7 баллов
Задание №4. сравнение двух картинок– 7 баллов

ИТОГО: 20 баллов

 

 

В этом задании вам необходимо прочитать правильно текст, не допустив ошибок. Давайте разберём это задание на демоверсии 2017 года.

 

Подготовка – 1.5 минуты
Время выполнения – 1.5 минуты
Балы за это задание – 1 балл

 

Task 1

Imagine that you are preparing a project with your friend. You have found some interesting material for the presentation and you want to read this text to your friend. You have 1.5 minutes to read the text silently, then be ready to read it out aloud. You will not have more than 1.5 minutes to read it.

 

Many lands that had once been swamps were drained or filled in. There are different reasons why people drained swamplands. Some were drained to fight diseases caused by insects that lived in them. Because swamps were considered unpleasant places in which to live and harmful to health, many people thought that unless they were drained the land was worthless.

 

Other swamps were drained to make new land. As the population grew and more land was needed, people drained swamps or filled them to make room for more farms and factories, more roads and airports.

 

Few people thought that it might be harmful to get rid of swamps. As swamps disappeared, other things happened. There were both more floods and more droughts than before. There were also more fires, for swamps had acted as firebreaks. Hunters noticed that there was less wild game. Wild life that once lived in the swamps was dying out, because it had no place to live.

 

Read by George William Dole

 

 

 

В этом задании вам  необходимо задать вопросы к предложенной вам картинке. Вам даются ключевые слова и на их основе вы должны построить вопросы.

 

Подготовка – 1.5 минуты
Время выполнения – 2 минуты
Ваши вопросы – по 20 секунд на вопрос
Балы за это задание – 5 баллов (по баллу за вопрос)

 

Task 2

Study the advertisement.

 

Make your life easier with our new kitchen unit !

 

 

 

You are considering buying the appliance and now you’d like to get more information. In 1.5 minutes you are to ask five direct questions to find out about the following: 

 

1) departure date
2) travel time
3) return ticket price
4) discounts for students
5) buying the ticket online

 

 

ВАРИАНТ ОТВЕТА :

 

1) departure date

What is the departure date?

 

2) travel time

 

How long is the travel time?

 

3) return ticket price

 

What is the return ticket price?

 

4) discounts for students

 

Are there any discounts for students?

 

5) buying the ticket on-line

 

Can I buy the ticket on-line?

 

Read by George William Dole

 

 

 

 

В этом задании вам необходимо выбрать картинку (одну из трёх) и описать её.

 

Подготовка – 1.5 минуты
Время ответа – 2 минуты
Балы за это задание – 7 баллов

 

Task 3

These are photos from your photo album. Choose one photo to describe to your friend.

 

    

 

You will have to start speaking in 1.5 minutes and will speak for not more than 2 minutes (12–15 sentences). In your talk remember to speak about:

 

● where and when the photo was taken
● what/who is in the photo
● what is happening
● why you keep the photo in your album
● why you decided to show the picture to your friend

 

You have to talk continuously, starting with: “I’ve chosen photo number …”

 

ВАРИАНТ ОТВЕТА:

 

“I’ve chosen photo number one”

 

ВВЕДЕНИЕ:

 

Taking photos is my hobby. If I have an opportunity to take a good picture I never miss it. I have a picture to show you. 

 

● where and when the photo was taken

 

This photo was taken a few years ago in Egypt where I took a vacation with my family. 

 

● what / who is in the photo

 

In the photo you can see beautiful corals and a school of yellow fish.

 

● what is happening

 

I was taking a scuba diving lesson and took my camera, which allowed me to film underwater. As soon as the school of fish saw me they started swimming away. The underwater landscape view was amazing.

 

● why you keep the photo in your album

 

I keep this photo in my album because it looks really beautiful and colorful. It reminds me of that fantastic time that we spent there.

 

● why you decided to show the picture to your friend

 

You know. I’ve decided to show you this picture because you’ve never been to Egypt and you have always wanted to take a few scuba diving lessons. Don’t give up on this idea. A lot of positive emotions are waiting for you.

 

ЗАКЛЮЧЕНИЕ:

 

Now you know how the underwater realm looks like. Hope you will enjoy doing it. 

That’s all I wanted to say. ( обязательная фраза для экзаменатора, говорящая о завершении ответа)

 

Вот что получилось: 

 

I’ve chosen photo number one. Taking photos is my hobby. If I have an opportunity to take a good picture I never miss it. I have a picture to show you. 

This photo was taken a few years ago in Egypt where I took a vacation with my family. In the photo you can see beautiful corals and a school of yellow fish. I was taking a scuba diving lesson and took my camera, which allowed me to film underwater. As soon as the school of fish saw me they started swimming away. The underwater landscape view was amazing. I keep this photo in my album because it looks really beautiful and colorful. It reminds me of that fantastic time that we spent there. You know. I’ve decided to show you this picture because you’ve never been to Egypt and you have always wanted to take a few scuba diving lessons. Don’t give up on this idea. A lot of positive emotions are waiting for you. Now you know how the underwater realm looks like. Hope you will enjoy doing it. 

That’s all I wanted to say.

 

 

Read by George William Dole

 

 

 

В этом задании вы должны сравнить две фотографии, следуя предложенному вам плану.

 

Подготовка – 1.5 минуты
Время ответа – 2 минуты
Балы за это задание – 7 баллов 

 

Task 4

Study the two photographs. In 1.5 minutes be ready to compare and contrast the photographs:

 

● give a brief description of the photos (action, location)

● say what the pictures have in common
● say in what way the pictures are different
● say which kind of life you’d prefer
● explain why

 

You will speak for not more than 2 minutes (12–15 sentences). You have to talk continuously.

 

         

 

ВАРИАНТ ОТВЕТА:

 

ВВЕДЕНИЕ:

 

I found two pictures in my album and I am going to compare and contrast them.

 

1. give a brief description of the photos (action, location)

 

In both pictures you can two see views. The first picture shows a big city with a bridge and skyscrapers. The second one depicts a countryside view with a hill, road, village houses and trees.

 

2. say what the pictures have in common

 

These pictures have some things in common. First of all, these are two kinds of settlements, a village and city ones. Second, in both pictures we can see houses. It looks like early morning. Perhaps summer.

 

3. say in what way the pictures are different

 

There are some differences as well. First, it’s a city and a village. One looks strict and official whereas the other soft and relaxing. In the first picture there are a bridge and a river, in the second one a hill and a road. The houses are different as well. One is big, concrete and high, compared to small, cozy and tranquil.

 

4. say which kind of life you’d prefer

 

Personally, I would prefer city life. I’ve been living in a big city for a long time and I feel quite comfortable there.

 

5. explain why

 

Big cities give a lot of opportunities and I like it. A lot of new and interesting events take place in big cities and I like taking part in it.

 

ЗАКЛЮЧЕНИЕ:

 

That’s it, thank you for listening. ( обязательная фраза для экзаменатора, говорящая о завершении ответа)

 

Вот что получилось:

I found two pictures in my album and I am going to compare and contrast them.

In both pictures you can two see views. The first picture shows a big city with a bridge and skyscrapers. The second one depicts a countryside view with a hill, road, village houses and trees.

These pictures have some things in common. First of all, these are two kinds of settlements, a village and city ones. Second, in both pictures we can see houses. It looks like early morning. Perhaps summer.

There are some differences as well. First, it’s a city and a village. One looks strict and official whereas the other soft and relaxing. In the first picture there are a bridge and a river, in the second one a hill and a road. The houses are different as well. One is big, concrete and high, compared to small, cozy and tranquil.

Personally, I would prefer city life. I’ve been living in a big city for a long time and I feel quite comfortable there.

Big cities give a lot of opportunities and I like it. A lot of new and interesting events take place in big cities and I like taking part in it.

That’s it, thank you for listening.

 

Read by George William Dole

 

Критерии оценки, рекомендации и полезные советы.

 

your-teachers.ru

Подготовка к устной части ЕГЭ по английскому языку: задание 2

Speaking task 2: questions Чистякова Ю.А.

Чистяковой Ю.А (МОУ СШ № 42 им. Н.П. Гусева)

ЕГЭ по английскому языку, устная часть

2: самые часто встречающиеся ключевые слова и варианты вопросов.

Задание 2: Предлагается рекламное объявление, к которому надо составить 5 прямых вопросов на основе ключевых слов.

На подготовку отводится 1,5 минуты, затем каждый вопрос надо сформулировать в течение 20 секунд.

Время выполнения: около 3 минут.

Максимальное количество баллов: 5 баллов. 

  1. Стоимость:

Возможные формулировки:

tuition fee (плата за обучение)/ the price / discounts for students / discounts for big orders / the price for a group of 10 / price of the season ticket / etc.

Варианты вопросов:

How much is the tuition fee?

How much is the price? (the price for the entrance/the ticket)

How much is the price for children under 6?

How much does the ticket/admission/lesson/book cost?

Have you got any discounts for students/ groups of 10?

Are there any discounts for children under 12?

Do you offer special discounts for big groups?

  1. Расположение

Возможные формулировки:

location / course location / the starting point

Варианты вопросов:

Where is the swimming pool located?

Where is the hotel situated?

Where are the rooms situated?

Where is the starting point of the journey?

Where does the journey start?

  1. Длительность/период времени

Возможные формулировки:

duration of the course / duration of the tour / opening hours / evening classes / guarantee period

Варианты вопросов:

How much time does the course last?

How long does the tour last?

What are the opening hours of the zoo?

When does the shopping mall start working?

When do you start selling tickets?

Are there any evening classes available?

Do you offer classes in the evening?

How long is the guarantee period?

Does it have a guarantee period?

  1. Количество

Возможные формулировки:

number of bridges you’ll visit / number of functions / number of illustrations

Варианты вопросов:

How many bridges will we visit?

How many functions does it have?

How many illustrations does the book contain?

  1. Какие-либо конкретные особенности

Возможные формулировки:

audio version of the book / recipe book to go with the unit / swimming pool / special clothes / vegetarian dishes

Варианты вопросов:

Is there an audio version of the book?

Does the recipe book go with the unit?

Is there a swimming pool?

Have you got a swimming pool?

Do I need to wear special clothes?

Do you serve vegetarian dishes?

Does your chef cook vegetarian dishes?

  1. Разновидности

Возможные формулировки:

kinds of flowers in stock / kinds of books in stock / types of shops

Варианты вопросов:

What kinds of flowers have you got in stock?

What kinds of books are there in stock?

What types of shops are there near the hotel?

  1. Условие

Возможные формулировки:

if they sell pot plants / if it’s a paperback edition / if one can buy it online / if individual sessions are possible

Варианты вопросов:

Do you sell pot plants?

Is it a paperback edition?

Can I buy it online?

Are individual sessions possible?

infourok.ru

ЕГЭ 2017 Устная часть Демонстрационный вариант ФИПИ

Демонстрационный вариант устной части

контрольных измерительных материалов единого государственного экзамена

по АНГЛИЙСКОМУ ЯЗЫКУ 2017 г.

© 2017 Федеральная служба по надзору в сфере образования и науки Российской Федерации

Пояснения к демонстрационному варианту устной части

контрольных измерительных материалов единого государственного экзамена 2017 года по АНГЛИЙСКОМУ ЯЗЫКУ

При ознакомлении с демонстрационным вариантом устной части контрольных измерительных материалов ЕГЭ 2017 г. по английскому языку следует иметь в виду, что задания, включённые в него, не отражают всех вопросов содержания, которые будут проверяться с помощью вариантов КИМ. Полный перечень вопросов, которые могут контролироваться на едином государственном экзамене, приведён в кодификаторе элементов содержания и требований к уровню подготовки выпускников образовательных организаций для проведения единого государственного экзамена 2017 г. по английскому языку.

Назначение демонстрационного варианта заключается в том, чтобы дать возможность любому участнику ЕГЭ и широкой общественности составить представление о структуре будущих КИМ, количестве заданий, об их форме и уровне сложности. Приведённые критерии оценки выполнения заданий с развёрнутым ответом, включённые в этот вариант, дают представление о требованиях к полноте и правильности развёрнутого ответа в устной форме. Эти сведения позволят выпускникам выработать стратегию подготовки к ЕГЭ.

Инструкция по выполнению заданий

Устная часть КИМ ЕГЭ по английскому языку включает в себя 4 задания.

Задание 1 – чтение вслух небольшого текста научно-популярного характера.

Время на подготовку – 1,5 минуты.

В задании 2 предлагается ознакомиться с рекламным объявлением и задать пять вопросов на основе ключевых слов.

Время на подготовку – 1,5 минуты.

В задании 3 предлагается выбрать одну из трёх фотографий и описать её на основе плана.

Время на подготовку – 1,5 минуты.

В задании 4 ставится задача сравнить две фотографии на основе предложенного плана.

Время на подготовку – 1,5 минуты.

Общее время ответа одного экзаменуемого (включая время на подготовку) – 15 минут.

Каждое последующее задание выдаётся после окончания выполнения предыдущего адания. Всё время ответа ведётся аудио- и видеозапись.

Постарайтесь полностью выполнить поставленные задачи, старайтесь говорить ясно и чётко, не отходить от темы и следовать предложенному плану ответа. Так Вы сможете набрать наибольшее количество баллов.

 Английский язык. 11 класс Демонстрационный вариант 2017 г.

© 2017 Федеральная служба по надзору в сфере образования и науки Российской Федерации

Speaking Part

Task 1

Imagine that you are preparing a project with your friend. You have found some interesting material for the presentation and you want to read this text to your friend. You have 1.5 minutes to read the text silently, then be ready to read it out aloud. You will not have more than 1.5 minutes to read it.

The first maps were drawn by explorers to help them find their way home and show people where they had been. The maps showed the shape of the land, distances between places and special features such as caves and old trees. Nowadays, maps show the towns and villages, and the roads, railways, rivers and mountains. Symbols are used to show all the different things on a map and there is a key to explain what the symbols stand for.

Over the centuries, people explored most of the Earth and put together the map of the world we use today. Maps of the world or large areas are often either “political” or “physical”. The political map shows territorial borders. The purpose of the physical map is to show features of geography such as mountains, soil type or land use including roads, railroads and buildings.

 Listen to the audiofile

Аудиозапись: Adobe Flash Player (версия 9 или выше) требуется для воспроизведения этой аудиозаписи. Скачать последнюю версию здесь. К тому же, в Вашем браузере должен быть включен JavaScript.

Mind your pronunciation!

[iː] – key [ki:], tree, between, feature

[ɜː] – first, were, world, purpose, Earth

[θ Earththings

[ð]  – they, them, either, together,

[f]    physical, geography

Vocabulary

area  /ˈeəriə/ – район, место, область

shape – форма

cave – пещера

feature /ˈfiːtʃə/  – черта, характерная особенность

century /ˈsentʃəri/ – век, столетие

territorial borders – территориальные границы

to draw /drɔː/ (drew /druː/, drawn /drɔːn/ )  – рисовать

to stand for – расшифровываться, обозначать

to explore /iks ˈplɔː/ – исследовать, изучать

explorer /ɪkˈsplɔːrə/  – исследователь, путешественник

either … or /ˈaɪðə/(UK) /ˈiːðə/(US) – или … или

Уважаемые коллеги и владельцы образовательных сайтов (порталов)!

Все материалы сайта находятся в свободном доступе для пользователей сети. Более того, использование материалов сайта приветствуется.

WARNING!

При копировании и размещении полной или частичной информации на сторонних ресурсах, в проектных работах и презентациях активная ссылка на сайт SMASHTRASH.RU обязательна.  

Task 2

Study the advertisement.

Make your life easier with our new kitchen unit!

                               

You are considering buying the appliance and now you’d like to get more information. In 1.5 minutes you are to ask five direct questions to find out about the following: 

1) price

2) if one can buy it online

3) number of functions

4) guarantee period

5) recipe book to go with the unit

You have 20 seconds to ask each question.

Sample answers
  • How much is this kitchen unit? / How much does this kitchen unit cost? / What is the price of this kitchen unit?
  • Can I buy this kitchen blender online? / Is there any possibility to buy this unit online? / Is online purchase of this unit available? / Is this kitchen unit available for online purchase?
  • How many functions does this kitchen tool have?
  • How long is the guarantee period of this appliance? / How long is the warranty of this kitchen blender? / How many months is the guarantee period of this kitchen unit? / How many months is the blender guarantee period?
  • Does a recipe book go with the unit? / Is there any recipe book to go with the blender?
Enjoy watching!

Обратите внимание на обновленную версию формулировки Задания 3, которая появилась в 2017 году!

Task 3

These are photos from your photo album. Choose one photo to describe to your friend.

You will have to start speaking in 1.5 minutes and will speak for not more than 2 minutes (12–15 sentences). In your talk remember to speak about:

  • where and when the photo was taken
  • what/who is in the photo
  • what is happening
  • why you keep the photo in your album
  • why you decided to show the picture to your friend

You have to talk continuously, starting with: “I’ve chosen photo number …”

Enjoy watching!

 

Sample answer

I’ve chosen photo number 1. (Обязательно начните свой ответ с этой фразы, предварительно выбрав номер фотографии.)

Well, recently I have decided to start a blog about a healthy lifestyle. I write short stories about healthy food. Also, I often take pictures of my friends and relatives to show to my followers (readers) which exercises they do to keep fit. (вступление) 3

So, this picture was taken a week ago when my sister and I went jogging in our park near the river. 1

In the foreground of the photo you can see my elder sister Stacy. She is running in the park at the moment. The morning is sunny and quite warm, so Stacy is wearing a nice T-shirt. (I should say that coral is her favourite colour.) She looks pretty slim because she does her regular exercises and keeps on a healthy diet (maintains a balanced diet). She says it always helps her to be in a good mood and shape. (6)

In the background of the picture there are lots of green trees. The air is usually fresh in the morning. And I think it’s the best time for doing sports. (3)

I keep this photo in my album because I am going to use it on my blog. (1)

I know that you are trying to lose some weight. So, I show you the photo of my sister to encourage you to take up jogging. Also, to gain the best results, you can follow her eating habits advice. (3)

That’s all I wanted to say. (фраза для экзаменатора)

Task 4

Study the two photographs. In 1.5 minutes be ready to compare and contrast the photographs:

  • give a brief description of the photos (action, location)
  • say what the pictures have in common
  • say in what way the pictures are different
  • say which of the ways of reading a book presented in the pictures you’d prefer
  • explain why

You will speak for not more than 2 minutes (12–15 sentences). You have to talk continuously. 

Photo 1


Photo 2

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Sample answer

Now I will compare and contrast [kən´traːst] these two photos.

I’d like to stress out right from the beginning that such hobby as reading gives you an excellent opportunity to learn new things wherever you are: at home, on the bus, at the sunny beach and even in the queue (in the line). And these two photos prove that. (вступительная фраза) (2)

So, the theme which relates these photos is a reading activity. (1)

Let me start with the first picture which shows a young girl who is sitting on the sofa. She might be in her flat at the moment. She is absorbed in reading. I cannot say for sure but it seems to me she is holding an e-book in her hands. (4)

As for the second picture you can see a young girl who is travelling by underground (metro). She is standing near the window and is reading a book, too. I really like her clothes. This checkered short-sleeved shirt makes her look pretty stylish. (4)

As I’ve already mentioned both pictures depict young girls that are reading right now. And this is the main similarity between them. Also both girls are practically of the same age. (2)

The most evident (obvious) difference between these pictures is that in the first picture you can see a girl who is enjoying reading in a cozy couch at home while in the second picture the girl is shown reading in public transport. Besides, the girl in the first picture is wearing a lovely dressing gown whilst the girl in the second picture is wearing her casual clothing. (Besides, the girls are wering totally different clothing items.)  Moreover, the girl in picture 1 is using a modern electronic gadget whereas the girl in picture 2 prefers reading a hardback. (3)

In conclusion I would like to say that as I am a fan of modern technologies, I would prefer to read an e-book sitting comfortably in my room. (1)

Anyway, it is great if you are keen on reading. (1) (Завершающая фраза)

I’ve come to the end of my talk. Thank you for listening.  ( Фраза для экзаменатора, свидетельствующая о завершении коммуникации. Она не оценивается.)

Vocabulary

short-sleeved / long-sleeved  shirt /sliːvd/ — рубашка с длинными / короткими рукавами

checkered /ˈtʃekəd/ – рубашка в клетку

dressing gown /ɡaʊn/ халат (robe AE)

a hardback – книга в жестком переплете

I cannot say it for sure — Не могу сказать наверняка

Буду рада, если данная статья поможет Вам в подготовке к предстоящему экзамену. 

Замечания, комментарии, дополнения, советы и предложения Вы можете оставить после статьи.

Не забудьте поделиться полезным материалом со своими друзьями в соцсетях.

Присоединяйтесь к нашим группам в Одноклассниках и ВКонтакте, чтобы не пропустить новости на сайте!

 

smashtrash.ru

Author: alexxlab

Добавить комментарий

Ваш адрес email не будет опубликован. Обязательные поля помечены *